Pożegnanie i powitanie zarazem


Niech moj ostatni wpis na forum SKP bedzie pierwszym na  tym blogu.

Jest czas powitan i czas pozegnan.
Pojawiłem się  na forum SKP  dosyć dawno. Polubilem  te grupe ludzi, zlaczonych miloscia do Jedynej Słusznej Marki, SAAB-a . ( Czemu tak wspaniale  dali wyraz 17 stycznia 2010 w SSC ). Szybko zaczalem uczestniczyc w zyciu forum, mniej lub bardziej narazajac sie na niezadowolenie  niektorych  moja czesto zdecydowana postawa czy ” beserwisserstwem” . Ogolnie chyba za bardzo jednak nie podpadlem a czasem moje rady zyciowe komus pomogly, raczej nie zaszkodzily. Pare potyczek stoczylem, nie zabijajac jednak nikogo i nie dajac sie zabic. (Technicznie nikomu nie pomoglem, gdyz na technice sie nie znam .) Pare wątków założyłem, niektóre mieszczą się w kategorii często czytanych . I jeszcze to i owo mniej lub bardziej skutecznie  udało mi się zrobić.
Przybywalo uzytkownikow forum i istniejace grono moderatorow nie dawalo sobie rady, wiec ku memu zdziwieniu, powiedzmy milemu, zostalem  zaproszony do moderowanie. Ciezka, niewdzieczna  praca, wymagajaca twardej skory i  jednak umiejetnosci podejmowania decyzji. Czasem niepopularnych. I odwagi. Stania za swoja decyzja.Wymaga tez pewnej pokory, akceptowania innych pogladow czy wypowiedzi. Staralem sie byc w miare obiektywnym, nie uniknalem jednak wpadek. Przepraszalem za nie. Coz, kto nic nie robi, nie popelnia bledow.
Poniewaz jestem dosyc zdecydowanym typem i klopoty to moja specjalnosc, staralem sie ” uporzadkowac”  jakos forum, zeby nie wylewalo sie jak szambo – tak jak to jest na innych forach typu „spolecznosciowego”. W koncu forum JSM zobowiązuje. Wielu mialo mi za zle moje zdecydowane ingerencje, wywalanie wulgaryzmow, czasem wywalanie watkow. Ale jestem tez przekonany, ze  bez mojej  ingerencji  – i  innych modow, pociagnietych za mna – to forum nie byloby tak znosne . Jest tak, ze ktos musi podejmowac niepopularne decyzje.  I to jest ok. Jest tez tak, ze ktos moze byc niezadowolony, To tez jest ok. Wiele razy wyjasnialem na priva, dlaczego podjalem taka a nie inna decyzje. Czasem  wpisywalem w watku. I kazdy, kto jest/byl  niezadowolony, moze/mogl  napisac do mnie lub zarządu. O dziwo, nikt  do zarządu  nie napisał. Sorry, jedna osoba sie na mnie poskarżyła. ( Nie napisze , kto, to nie ma znaczenia) . W ciągu ostatnich  kilkunastu  godzin zdarzylo sie jednak cos, co sprawilo, ze na chlodno, po przemysleniu, zdecydowalem o zakonczeniu  mojej  aktywnosci na forum i w klubie. Nadszedl czas pozegnania z wami. Nie powiem,  zeby mi nie bylo zal, ale jest jak jest. Jako  „dzentelmen biore pistolet i strzelam sobie w glowe”.  ( Niektorzy wiedza, kogo zacytowalem) .

Moj numer telefonu i moj mail sa ogolnie dostepne, wiec jesli ktos bedzie mnie potrzebowal, to w miare mozliwosci i czasu pomogę. Jeśli ktoś się na mnie natknie, to tez może liczyć na mrugniecie światłami czy na rozmowę – zależnie od okoliczności.

Dziekuje wszystkim za wspolny czas. Za dole i niedole.

=======

Dopisuje nowy rozdzial do tej historii. Bylem zdziwiony, ze tak wiele osób przysłało mi maile oraz PM , ze proszą o  to, bym pozostał. Wielu tez w wątku na forum wyrażało zal, ze odszedłem. To naprawdę było mile. Jednocześnie   ku mojemu wielkiemu zdziwieniu osoba, która najbardziej „przysłużyła się”  tej przykrej dla mnie decyzji , w mym pożegnalnym wątku, w którym ANI jednym słowem nie wskazałem jej  jako  przyczyny mego odejścia, w wątku będącym  kulturalnym ” Good Bye, AIR  ” wypowiadała się w stylu:” fuc`yo, nigga” .  Dalej próbowała mnie  „stawiać pod pręgierzem”. Coz, okazało  się, ze  jak to stwierdził mój kolega, ze „Cohones to jej brakuje” .

Poniższy wpis  i ankieta uchowały się na stronie 20 minut. Zlikwidował je ? sami sobie odpowiedzcie 😉

Komentarzy 18

  1. Nie tak szybko Panie AIR!
    Nie dam Ci tak po prostu odejść!

    • Lektura wpisów w wątku: AIR- Good Bye jest bardzo ciekawa. Nie spodziewałem się, ze nagle podniosą głowę ” ścierwojady” (cytat za kolega z forum). Spodziewałem się,ze będą glosy zadowolenia z mego odejścia, ale taki popis plucia w wykonaniu niektórych stal się totalnym zaskoczeniem.Hm, kiedy moderowałem forum, to niemal w zalążku były ukracane ataki osobiste, plucie i wulgaryzmy.Nie mówiąc o tym,z e wielu zastanowiło się, zanim napisało coś „chamskiego”.

  2. Wi Taj!
    🙂
    …niestety, w pewnym sensie, żałuję, że nie przeczytałem tych… inwektyw. Ale z radością skonstatowałem że Modowie zachowali się właściwie 😀 – ścierwojady zostały wywalone :D. Z pewnością byłeś postrzegany, jako kontrowersyjny moderator, ale boję się, że Twojej determinacji i konsekwencji może zabraknąć… A wtedy już tylko hordy trolli, bicie piany, kretyńskie wątki pisane po polskiemu, bez ładu i składu…
    Forum sprzed kilku lat już nie wróci, skończyło się działanie w kółku wzajemnej adoracji. Minęły czasy 96, 99, 900… Romantyczna przygoda z Saabem skończyła się.
    Teraz przyszło pokolenie agresywej młodzieży, kupującej tanio używane 9-3ki i 9-5ki I gen., pokolenie upierdliwych ludzi(tak jak ja 😉 ) w średnim wieku, realizujących swoje marzenia z minionej epoki oraz egzaltowani koneserzy nowych X-sów, XWD i oczekujących nowej 9-5ki… Nad tą masą trzeba zapanować. Nie da się moderować Forum metodami dobrymi dla 200 zaprzyjaźnionych userów, skoro zarejestrowanych jest 11.000 :/

    Ty to rozumiałeś, a czy inni będą – czas pokaże…

    Szczerze żałuję, że zrezygnowałeś 😦 ,
    pzdr 🙂
    ReM

  3. Jak nie drzwiami to oknem 🙂
    Rozpoczynasz nowy dział ….. damy radę !!!

  4. Z przyjemnością dodam Twój blog do mojej codziennej lektury :] Dzięki za info!
    Radek

  5. Dlaczego ankietę zlikwidowali ? To jest banalnie proste. Wynik byłby jednoznaczny.

    Szkoda , że do tego doszło. Niemniej jednak mnie nurtuje jedna sprawa. Gdzie był i gdzie jest zarząd ???? Zamiast tupnąć i powiedzieć hola,hola panowie…. albo się dogadacie albo obu dziękujemy. Przykro mi ale taka jest prawda. Modowie muszą grać w jednej drużynie !!!! Ale wracając do tematu to oni mają to w d…. i czekają aż sytuacja sama się pozytywnie zakończy. … a wtedy wezmą megafon , podziękują innym i głównie sobie i …..zaproszą do zakupu kalendarzy :/.

  6. Żenada i arogancja – to dwa słowa, które nieodmiennie cisną mi się na usta, gdy pomyślę o forum SKP. Żenada – bo do tej sytuacji dojść nie musiało, ale widać znajomości i tu wzięły górę. Arogancja – bo to jest postawa Zanierządu. Mało tego: postrzegam info o sklepiku beta jest dla mnie mydleniem oczu i próbą odwrócenia uwagi od spraw ważnych.
    A dramatem jest to, że Zanierząd okazjonalnie bywa na forum pokazując wszem i wobec, gdzie mają to forum. I forumowiczów.
    P.S.
    Dobry njus – kalendarze staniały 🙂

  7. Na forum SKP będzie mnie mało, lub…. wcale. Szkoda. Nie do przyjęcia dla mnie jest „nieokiełznany byt”, gdzie przekraczane są granice dobrego smaku,kultury,podstawowych zasad komunikowania się – przez ludzi, którzy szczycą się przynależnością do wyjątkowej, elitarnej społeczności.
    Gdzie króluje „speed” oraz „zasada środkowego palca”.
    Szkoda,bo zostaje tam wiele ludzi, których polubiłam,interesują mnie ich losy, którzy po prostu stali mi się bliscy.Nie śmiem twierdzić,że z wzajemnością. „Wszak” jestem zgredem. Czasem nudnym, czasem śmiesznym.
    Często sięgałam do lektury wątków z początków istnienia saabforum. Z wielką przyjemnością je czytałam. Ze smutkiem
    stwierdzam jednak, że wielu forumowiczów odeszło bez wyjaśnienia przyczyny, pożegnania (swoją drogą ciekawy materiał dla analiz społecznych).
    Coś się kończy, coś się zaczyna. Mam nadzieję na ciekawe
    kontakty TUTAJ. Pozdrawiam.salve.
    P.s. zostawiam swój nick,gdyż nie zamierzam rezygnować z SKP,jedynie ograniczam swoją aktywność w działach ogólnodostępnych, nie klubowych.

  8. Witam,
    Dodaję tę stronkę do bookmark’ów…(codzienna „prasówka”) a na SKP będę wpadał do działu „warsztat”. (na razie jest nieźle ale w końcu TurboCesia zacznie się psuć”.
    W ostatnich tygodniech nie było mnie ani na SKP ani na SU.
    W końcu trzeba było nadrobić zaległości w pracy spowodowane niepewnymi losami Saab’a

    • Widać, co zrobił. W SKP jest kryzys władzy, ci, którzy chcą rozmawiać – nie maja głosu, ci, co maja głos – mają monopol na wiedzę.
      Bana można nałożyć, tylko za co? Za własne zdanie? Adalbert, moderatorzy działają nie tylko na wypowiedziach członków klubu, tych niezrzeszonych także moderują, dlaczego więc zamknąć usta tym, co chcą coś powiedzieć? Czy członkostwo to tylko naklejki, podkładki i karta?

      • …to raczej nie kryzys władzy a suma zachować, charakterów i ignorancji ludzi na forum! Bo jak słusznie napisałeś klub to nie tylko naklejki, podkładki i karta.
        I coraz częściej widać kto o tym pamięta a kto ma to gdzieś…
        a Justyn zapalił światełko w tunelu…
        Duże pozdro

  9. Trochę z tą ankietą przesadzacie. Nie miała być miarą poparcia Justyna na forum, ja przynajmniej odebrałem ją jako kolejny „wyskok” Mirage`a. Coś w rodzaju – obstawiamy panowie, obstawiamy co zrobi Zarząd…
    Z tego co wiem nie usuwał jej Kiełek, zresztą gdybym ją zobaczył na forum natychmiast bym wywalił i może nawet zbanował Mirage`a. Raz za tą „bukmacherkę”, dwa za niestosowność pomysłu – przynajmniej w taki sposób, trzy za wtrącanie się w wewnętrzne sprawy Klubu, którego członkiem nie jest.

    • Gwoli wyjaśnienia: wywalił ja Kielek. Ja już te historie zostawiam za sobą. Idę do przodu. Z tym i może innymi projektami …

    • No już myślałem, że tylko ja mam absmak po wpadnięciu na tę ankietę… Nie zdążyłem wysłac komentarza, a zawierał moją ocenę mirażowej inicjatywy jako nieetyczną, niesmaczną i po prostu głupią 😦 . Pozytywnie odebrałem reakcję Kielka i wywalenie ankiety w kosmos. Rozmawiałem w tej sprawie z kilkoma kolegami i generalnie rozumiemy się, ale z prawdziwą satysfakcja spotykam stanowisko Adalberta 😀
      Jest jeszcze jeden aspekt tej ankiety – sprowadzanie najpoważniejszego kryzysu w historii SKP (no może po secesji Rebelsów)do zwykłych igrzysk całkowicie deprecjonuje istotę konfliktu i głębokość zapaści w jakiej znalazło się Stowarzyszenie oraz Forum. Restauracja możliwa jest wyłącznie wtedy, gdy poważnie potraktujemy ModCrisis i będziemy potrafili właściwie zdiagnozować jego podłoże. Tylko wtedy możliwe będzie podjęcie właściwych kroków zaradczych.

  10. Cała sprawa opiera się o …. kulturalny dialog z wzajemnym zrozumieniem jak na dżentelmenów przystało. A pamiętajcie , że ryba psuje się od głowy ! Na szczęście jest grupa pozytywnie zakręconych ludzi , są zwariowane pomysły …. i tak trzymać. Łączy nas tak naprawdę miłość do JSM a nie do SKP.

  11. Tak jak napisał Mesel, powinien byc dialog, a nie monolog i spijanie pianki przez drugą stronę. Bywam na forum, ale ostatnio staram się nie pisać za dużo, emocjonalnośc mogłaby wziąć górę, i po co to komu? 🙂
    Źle się stało jak się stało, bardzo źle, pomimo że czasem nie zgadzałem się z Twoimi decyzjami AIR, ale nie robi błędów ten, kto nic nie robi, prawda??? Nie ma ludzi idealnych i nie ma możliwości dogodzenia wszystkim.
    A że sprawa została zamieciona pod dywan??? No cóż, taka ostatnio panuje moda na SKP, co jest bardzo smutne. Kryzys trwa i mam nadzieję, że tutaj znajdę to, czego tam nie ma, co zanikło, rozmyło się….
    Pozdrowienia dla AIR-a i wszystkich juz spotkanych tutaj 🙂

  12. Z perspektywy czasu: SSC , jak nic i nikt dotąd, rozpropagował
    JSM. Może teraz mniej ludzi będzie mylić Saaba z seatem, skodą,itp. Wielu ludziom na pewno zaimponowała tak wielka solidarność użytkowników JSM, być może wzbudziła zainteresowanie, być może logują się na forum SKP. Co tam znajdują? Czy czasem nie bywają rozczarowani?
    Tekst ten powinien chyba znależć się saabforum, jednak za wiele ostatnio moich postów TAM. Mogę tylko jeszcze przypomnieć oczywistość oczywistą,że głównym celem SKP jest
    POPULARYZACJA marki.

    • SSC to dzieło zapaleńców a nie „polityków”. I to, co się wówczas działo pokazało, że nie SKP łączy ludzi, lecz…

Skomentuj

