Podpisane.SAAB Spyker stal się rzeczywistością


23 lutego 2010 o godzinie  16.30 nastąpiło  ostateczne podpisanie umowy kupna sprzedaży Saaba.  Po 12 miesiącach niepewności Saab stal się niezależnym producentem samochodów. Powstaje  firma SAAB Spyker . Syndycy opuszczają  fabrykę, tzw. kontrolowana upadłość Saaba  zostaje przerwana.

Z duża  radością oglądałem konferencje prasowa po podpisaniu i roześmiane twarze Victora Mullera oraz  JAJ-a. Victro Muller  powiedzial miedzy innymi, ze finansowanie  Saaba będzie mozliwe dzięki pożyczce  Spyker Cars, dzięki prywatnym inwestorom , którzy – jak to określił- stoją w kolejce żeby kupić akcje Saab Spyker Automobiles. Notowana na gieldzie w Nowym Jorku , nie wymieniona z nazwy firma, tez wyraziła ochotę  kupna znaczącej ilości akcji. Victor Muller odbiera jutro, tj. w środę, jeden z pierwszych egzemplarzy Nowego 9-5 i wraca nim do Holandii.

Mozecie wreszcie  napić się whisky, szampana czy co tam macie zachomikowane 😀

My tez przyczyniliśmy się do uratowania SAAB-a. Pamiętajcie: 17 stycznia 2010 było nas 300 w Warszawie i kilka tysięcy na całym świecie. SAAB Support Convoy .

Saab Up !


(zdjecia: Swade, oficjalne Saab News)

Saab Up !( Posłuchajcie 😀 )

Od jutra następują ostre przygotowania do uruchomienia produkcji. Victor Muller i JAJ liczą, ze linie produkcyjne zostaną uruchomione najpóźniej za trzy tygodnie.Pracownicy Saaba, którzy dotychczas szkolili się i zajmowali się rożnymi pracami „konserwacyjnymi”,  od jutra zabierają się do normalnej pracy. Jutro tez opuszcza fabrykę syndycy i zostaje wycofany wniosek o kontrolowana upadłość.

http://www.saabsunited.com/2010/02/spyker-cars-finalizes-the-purchase-of-saab.html

Video z konferencji prasowej JAJ-a i Victora Mullera

The Time is now. ( Posłuchajcie)

Change perspectives (Posłuchajcie)

Midnight Oil, Warakurna , zupelnie bez sensu , ale jakie dobre 😀

Reklamy

komentarzy 25

  1. Bardzo się cieszę,mam nadzieję że Saab Spyker szybko stanie na nogi i zaczną produkować z zyskiem,oraz że będzie sens zbierać na nowego Saaba 😉

  2. Nareszcie, definitywny koniec „horroru” 🙂

  3. Cudowna wiadomość. Tak się składa że jutro z kumplami z pracy „idziemy na całość” więc będzie co świętować.
    Żywię głęboką nadzieję, że tym razem Spyker nie będzie doił SAABa jak General Mistake!

  4. No to jutro swieto trzeba bedzie to jakos uczcic 😀

  5. Na usta ciśnie się tylko: YES , YES , YES !!!!

    Morda się cieszy od ucha do ucha :-))))

    Trzeba to jakość uczcić … więc ….NASZE I ICH ZDROWIE !

  6. Nareszcie – definitywny koniec dreszczowca. Eh, napijmy się! 🙂

  7. To koniec tego horroru!
    Wielka wielka radość,bo SAAB to istotna część mojego i nie tylko mojego życia
    Dziękuję AIR za to wszystko co uczyniłeś na forum SKP,podtrzymując nas na duchu,dostarczając coraz to nowsze wiadomości,dziękuję za Twoją pasję i determinację!
    SAABa i Twoje zdrowie!!!

  8. Wielka wielka radość,ba SAAB to istotna część mojego i nie tylko mojego życia.
    Dziękuję AIR za to wszystko,co uczyniłeś w tych trudnych dniach na forum SKP,za SAAB Support Convoy,za Twoją pasję i determinację.
    SAABa i Twoje zdrowie!!!

  9. Do końca dawałem 99% szans (Jakoś nie miałem zaufania do Big Eda i jego chłopaków). Od dziś mogę spać spokojnie. Czekam na nowe fajne SpykerSaaby.

  10. Wznieśmy toast rudą whisky,
    albo winem red,
    niechaj żyje SAABSpyker
    i Imola zgRed !

    Niemożliwe, nieprawdopodobne – staje się rzeczywistością!
    Satysfakcja przeogromna, tym bardziej,że odrobinkę przyczyniliśmy się do sukcesu!
    Życie często przynosi niespodzianki (miłe).
    Pozdrawiam !

  11. Mi się lekko ręce plączą, więc nic mądrego już nie dodam.
    Najlepszego. Justyn, Tobie też.

  12. Webmasterzy SKP śpią. Wszystkie Saabowe strony na świecie trąbią o podpisaniu umowy a na saabklub.pl cicho. Właśnie wypiliśmy internetowy toast z kolegą z USA za pośrednictwem SU a na skp…coś tam o Fince na stronie głównej.
    Justyn: mam nadzieję, że Twoja stronka stanie się z czasem forum do wymiany opinii dla prawdziwych Saabowych wariatów (polskie saabsunited?)
    Tak trzymać!

    • Webmasterzy? 😀 😀 😀 Nie bylo webmasterow. Byl AIR. Jak napisal i umiescil, to sie pojawialo na stronie. 😀

  13. Super wiadomość, ale …
    dilerzy i cała sieć sprzedaży jest w ruinie, samochodów w sieci sprzedaży nie ma. Połowa doświadczonych handlowców zmieniła markę lub jest w trakcie. Właściciele salonów ponieśli ogromne straty finansowe i nie maja ochoty na nową znajomość z Saab. Postrzeganie marki w naszym kraju leży na całego. Wszyscy wiedzą że marka jest w likwidacji, mało kto wie że Spyker …
    Światełko w tunelu jest, jest nim niewątpliwe new 95, ale kiedy będzie w salonach, kiedy ??
    Dopóki się nie pojawi sprzedaży nie będzie, a z marką będzie coraz gorzej.
    Pisze to patrząc przez pryzmat naszego rodzimego rynku, który jest nieco zdeformowanym lustrzanym odbiciem pozostałych rynków sprzedaży.
    Wiem, że mamy wiernych Klientów, którzy Saaby posiadają, nowe i stare i bardzo identyfikują się z marką i jest to element, który w jakiejś części wypracowała sieć sprzedaży dostarczając nowych Klientów z nowymi Saabami.
    Nie zapominajmy, że marka będzie się utrzymywała ze sprzedaży nowych samochodów, a nie serwisowania starych. Pytanie jest tylko takie, kto to będzie sprzedawał ? ludzie z ulicy? Zanim sprzedawca się zapozna i wciągnie w Saaba, nie odniesie sukcesów sprzedażowych, a to będzie wprost proporcjonalnie rzutowało na jego zarobki. Po 3 miesiącach przeniesie się z do marki o wielo wolumenowej sprzedaży.
    Oby miał kto sprzedawać New 95, bo same się nie sprzedadzą … że o serwisowaniu i częściach nie wspomnę.

    • Fakt, dealerzy ponieśli straty. Trzeba jednak pamiętać, że od 2 lat w salonach i serwisach pracowali miłośnicy SAAB-a. Ci ludzie pozostaną nadal. Może zmienią dealera ale nie markę. Okres przejciowy będzie trudny lecz możliwy do przeżycia. Rozsądne i skrupulatne prowadzenie firmy pozwoli utrymać się z serwisowania starych samochodów. Jest ich na szczęcie bardzo dużo.
      SAAB zawsze był marką niszową i mimo „ingerencji” GM taką pozostał. Nie można i nie wolno wysokości sprzedaży porównywać z innymi popularnymi markami.
      Możliwości sprowadzania części zamiennych jest bardzo dużo -trzeba tylko chcieć i zabrać się energicznie do nowych poszukiwań.
      Właścicielami samlonów byli (są i będą) fani/miłośnicy SAABa.
      To światełko nie jest taki małe, głowa do góry.

  14. Miłość miłością, ale pensja w salonie zależy od sprzedaży i tylko od sprzedaży. Właściciele salonów nie chcą płacić premii jak nie ma sprzedaży.
    Właściciele salonów to biznesmeni a nie miłośnicy, hmm nie znam żadnego który ma jakiegoś old Saaba, oni nastawieni są na zysk.
    Gdzie konsultant ds sprzedaży ma przejść, zmienić dilera. Stacji dilerskich jest 12, z czego aktywnie sprzedających zaledwie połowa. Czy konsultant ma przejść np z Poznania do Bydgoszczy, lub z Gdańska do Szczecina ??
    Problematyczny okres „przejściowy” związany ze sprzedażą trwa już 5 miesięcy, a potrwa kolejne 5-6
    Można kochać Saaba, ale rodzinę, dom i wygody życia kocha się bardziej.

    Kochający Saaba

    • Coz, SAAB story jest niesamowita historia o odrodzeniu się z popiołów. Wspaniała marka skazana na śmierć po roku olbrzymiej niepewności odradza się. Bylo ciężko, jest ciężko ale będzie na pewno dobrze. Myślę, mało – jestem przekonany, ze siec dealerska zostanie szybko odbudowana, ze jak tylko pojawia się nowe SAABy, sprzedaż ruszy. SAAB UP!

  15. Ja jednak myślę, że to, że „kasa się liczy misiu kasa” to wbrew przypisywaniu temu pejoratywności – nie jest samo w sobie źle. To jedynie jest ustalenie jasnych reguł, czyli tego, o co wielu fanów marki walczyło robiąc różnego rodzaju protesty, konwoje itd. Wedle mnie o to głównie chodziło, bo z informacji wychodzących z GM wychodziło, że mimo poważnych ofert kupna i tak chcieli zamknąć SAABa a to wyglądało na zmianę reguły, ze finanse są podstawą przy podejmowaniu decyzji.
    Problem polega jedynie na tym, aby dealerzy mieli co sprzedawać i aby to co mają sprzedawać było sprzedawalne. To z kolei jest teraz problemem SAAB-SPykera.

  16. Kiedy Polar Mobil przejmie dystrybucję Saaba w Polsce, co nastąpi pewnie w okolicach września z sieci sprzedaży nie będzie co zbierać.
    Proszę wziąć za przykład VIP Auto, ludzie na wypowiedzeniach, pion Saaba w likwidacji, pozostanie tylko serwis.
    W innych punktach sytuacja nie odbiegająca od ww przykładu.
    Pewnie znajdzie się ktoś z wizją i $$$ i zacznie sprzedawać, ale ile to potrawa i czy zapała i $$$ wystarczy.

  17. Ja bardzo chętnie zająłbym się sprzedażą Saaba,marzę o takiej pracy…
    Tyle że u nas punktów dilerskich jak na lekarstwo:(

  18. I słowo ciałem się stało 🙂
    Brawo dla wszystkich co w Saaba wierzyli nawet w momentach, kiedy inni już pogrzebali markę.
    A Saab jak Feniks się odrodzi z popiołów pozostawionych po GM :))))))

  19. Umarł król – niech żyje król – chciałoby się rzec

    Salony to nie wszystko, jest jeszcze internet i wydaje mi się że póki co nalezy nastawić się właśnie na ten kanał sprzedaży. Ciekawe jest też z zaplecza technicznego jakiej firmy będzie teraz SAAB korzystać? Jest zbyt mały aby samodzielnie pod tym względem funkcjomować. Jeżeli zaś chodzi o pozycjonowanie na rynku to nie celowałbym w Audi czy BMW a raczej w Alfę Romeo, oczywiście nie zapominając o tym ze SAAB zawsze był od Alfy bez porównania solidniejszy i praktyczniejszy, czyli mający to czego jej brakuje, a jednocześnie nie będący taką masówką siekierą projektowaną jak auta naszego zachodniego sąsiada. A więc ciekawy design, ale nie wykraczający poza dyskretną elegancję która zawsze była mocną stroną firmy z Trollhattan. Oraz niezawodność i przyjazność użytkownikowi. Na miejscu nowego włąściciela nie przesadzałbym z ilościa elektroniki która jest najsłabszym elementem współczesnych samochodów, taki konserwatyzm może być duzym atutem SAABa.
    W reklamie nastawiłbym się bardziej na zwiększanie prestiżu i dobrego postrzegania marki, zastanawia mnie czy nie byłoby dobrym pomysłem wypuszczenie gadżetów elektronicznych pod tą marką, praktycznych, niezawodnych, tak aby SAAB był na każdą kieszeń 😉

  20. Nowe modele rdzennie Szweckie to pieśń dalekiej przyszłości.
    Aktualne 93 – dziecko GM, nowe 93 MY2012 w dużej mierze też będzie made in GM
    New 95 – dziecko GM, elementy sterowania w środku, gama silnikowa made in GM
    New 94-X, cóż Cadillac SRX

    Nowe produkty to jedno, największy nacisk musi być położony na odbudowanie zaufania do marki. Z tym jest źle i nie mówię o nas użytkownikach, ale o przyszłych Klientach.
    Można powiedzieć, że jest tak źle że może być już tylko lepiej.

    Elektronika, ograniczyć się jej nie da, będzie jej więcej i więcej. Zwiększanie bezpieczeństwa i ekologii wymaga niestety tego czynnika.

    • Z tym argumentem rdzenności to bym nie przesadzał, 9-3 był projektowany przez Szwedów i „po saabowemu” tak jak tylko GM na to pozwalał( czyli w niesprzyjających warunkach) – oczywiście podzespoły wspólne dla GM rozwodniły DNA marki, ale dziś inżynieria SAAB’a może raczej dość swobodnie tchnąć nowe życie w te GMowe klocki;) Jakość materiałów, wykonania, obróbki galwanicznej, zapewne oprogramowanie silników, konfiguracje, modyfikacje – to wszystko teraz zależy od SAAB’a jak myślę.
      Pozdrawiam,
      AB

  21. To ja tak:
    o ile się orientuje w historii marki (ogólnie SAAB) to inżynierowie s tej firmy bardzo często po prostu sprawdzali na rynku wszelkie nowe, dobre rozwiązania i sprawdzali czy i jak da się to użyć w produkcji jej (firmy SAAB) towarów. Tak na przykład pewnego czasu Szwedzki Grippen miał najlepszy radar tak w pionowych jak i poziomych przestrzeniach. Tak też turbina SAABA została dopracowana prze ich inżynierów. Ja sam również jestem za tym aby brac co najlepsze ze świata i to po prostu stosować z ewentualnymi potrzebnymi przeróbkami, zmianami, dopracowaniami.
    A jak to wziąć do obecnej sytuacji? otóż po prostu wierze nadal w tamtych ludzi logikę, oszczędność i praktyczność. Wezmą tyle elektroniki ile trzeba i to tę najlepszą, pozmieniają co trzeba włożą wszystko w odpowiednio dopasowane wnętrze okryte dobrym zewnętrzem i… się będzie sprzedawało. Jak wcześniej napisałem: jak będzie co sprzedawać to i sprzedawcy się znajdą. Spoko wodza.
    A co do pracy w SAABie?: pierwszy!!! najchętniej jako tester nowych aut 🙂 🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: