Victor Muller testuje nowego 9-5


W srode w Trollhättan Victor Muller otrzymał do testowania nowego 9-5.  Numer producyjny 42.

„Mozesz wybrac dowolny kolor pod warunkiem, ze to bedzie ten” -powiedzial JAJ.

Muller zgodził się z nim i powiedział, ze zapłaci za samochód,  ze będzie raportował o wszystkich zauważonych  usterkach oraz przekaże  uwagi użytkownika. Obaj jego synowie  wraz z  nim wracają samochodem do Holandii.  Nie sportowym Spykerem, lecz komfortowa limuzyna SAAB-a.

Trzy  zdjęcia samochodu, jakim jeździ Jan Åke Jonsson, vel : JAJ. To tez samochód testowy.

Saab 9-5 Aero Turbo,   6 XWD,  6-biegowa automatyczna skrzynia biegów.

Silniki oferowane :

•  1,6,  V 4, benzyna, turbo,

•  2.0 , V4 , benzyna, turbo

•   2,8 . V6,  benzyna, turbo

•   2.0 V 4 , diesel, turbo

Sfilmowany w  Sztokholmie .

Kilka zdjec 

_____________

Zarejestrowano nowy zarzad Saab Automobile AB. Przewodniczący Victor Muller, członkowie: Kristina Geers, Jan Åke Jonsson oraz reprezentaci związków zawodowych: Annette Hellgren, Håkan Skött. Zastępcy członków: Håkan Danielsson i  Piia Kähkönen.

Większość dostawców z duzym entuzjazmem podchodzi do wznowienia dostaw do SAABa. Najwięcej znaków zapytania jest oczywiście wobec GM, ktory  pozostaje największym  dostawca i któremu się nie spieszy ze wsparciem konkurencji dla Opla.

Przy okazji ujawniono, ze kiedy Saab produkował własne silniki 2,3 w Södertälje,  były one księgowane  w cenie 14.000. SEK.  W tym samym czasie GM za silniki 2.0 liczył księgowo 40.000 SEK . Nic dziwnego , ze SAAB pod rządami GM nie wykazywał zysków.

VM i JAJ zgodnie potwierdzają, ze chcą w tym roku wyprodukować ca 60.000 sztuk nowych Saab-ow.

Saab Up !

Przy okazji, na olimpiadzie w Vancouver  szwedzka sztafeta  4 x 10 w przepięknym stylu zdobyla zloty medal. Grattis, pojkar !

I trochę muzyki:dla tych, ktorzy nie znaja: Buckethead, Jordan, Live

Reklamy

Komentarzy 9

  1. Tak na marginesie: wczoraj odnośniki do Billa Laswella,dziś do Bucketheada…
    Muzykę obu artystów dobrze znam,z resztą-bywało,że grali razem.
    AIR zadziwiasz!
    SAAB up!

    • Moja „biblioteka” muzyczna jest baaaaaaaaaaaaardzo szeroka, ale zdefiniowana i z charakterem 🙂

      • Pod względem kunsztu – Gitarowe Mistrzowstwo Świata.
        Trochę nie mój styl ale naprawdę lubię ludzi POTRAFIĄCYCH GRAĆ

  2. Szkoda, że silnik typu „H” odszedł w przeszłość (niektóre ponoć dokręcały się do miliona kilometrów i nadal były żwawe), Teraz pewnie znikną Oplowskie Ecotec’i. Ciekawe kto będzie produkował przyszłe silniki do Saabów. Diesel od Fiata chyba nie jest najgorszy. Co z benzynowymi?

  3. Co oznacza „V” przy pojemności 2,0 i 1,6 na liście dostępnych silników?
    Pozdrawiam
    AB

    • V – valve, czyli zawór. Konkretnie wielkość ta oznacza liczbę zaworów na 1 cylinder. Chodzi Ci pewnie o to, że AIR niechcący wcisnął spację w benzynie 1,6 i dieslu 2,0 🙂

      • Przez moment zastanawiałem się skąd wytrzasnęli widlastą „czwórkę”… Zwłaszcza, że obok był wpisany znany silnik V6 2,8L.
        Z zaworami to chyba jednak bezpieczniej pisać tak jak się już przyjęło czyli ich sumę dla całego silnika:)
        Pozdrawiam,
        AB

    • Ech, wybaczcie zgredowi 😉 oczywiste oczywistości i błędy

  4. Też bym potestował taką 9-5.Tak jak nie chodzę na jazdy próbne,bo i tak mnie nie stać na nowe auto,to chętnie umówię się na jazdę nową 9-5 ;D

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: