Powstanie fabryka SAAB-a w Rosji?


Własnie oglądałem w szwedzkich wiadomościach telewizyjnych wywiad z Vladimirem Antonovem. Wywiad był  wiadomością  numer jeden. Świadczy to o znaczeniu, jakie ma przyszłość  Saaba oraz znaczeniu, jakie ma Vladimir Antonov dla losów SAAB-a. .Wywiad przeprowadzono w londyńskiej siedzibie banku Snorbank , gdzie mieści się tez siedziba Spyker  Cars Ltd. – Vladimir ma olbrzymia kolekcje  modeli samochodów.  Modeli, jakie zbiera od dzieciństwa. – w roku 1995 jego rodzina kupiła  Saaba 9000 Aero i byli zachwyceni komfortem oraz jakością  wykonana. – już podczas pierwszych  negocjacji z GM zgłoszono plany budowy  dodatkowej fabryki Saab-a w Kaliningradzie.  Miałyby  tam być produkowane modele Saab-a  „dostosowane ” do rynku rosyjskiego, ukraińskiego  i kazachskiego. – cenę modelu 9-3 na rynek rosyjski zdefiniowano na poziomie ca 12.000 USD – grupa finasowa Antonova finansuje  zakup Saab- a AB przez Spyker Cars. Mimo, ze nie jest udziałowcem  Spyker Cars , jako pożyczkodawca ma Antonov bezpośredni wpływ  na strategiczne  decyzje  podejmowane przez Victora Mullera oraz kierownictwo Saaba. – Vladimir Antonov twierdzi,  ze nie ma żadnej  umowy, zabraniającej mu być akcjonariuszem SaabSpyker, lecz jest życzenie GM,  aby nie byl aktywnym udziałowcem. Dla dobra i uratowania SAAB-a zgodził się na wycofanie z udziałów. – VA jest przekonany, ze fabryka w Rosji i rynek rosyjski są ważne dla przyszłości Saaba i ze raczej prędzej niz później taka fabryka powstanie.

Moj dopisek: VA sprawiał wrażenie bardzo żywotnie zaangażowanego w los SAABa.  Wykazywał determinacje w realizacje planów. Uważam,  ze popełnił błąd, ujawniając się  podczas negocjacji o kupnie z planami budowy Saaba w Rosji i na rynek rosyjski. Rynek ważny dla GM, który chce tam sprzedawać  Opla.  Obecnie dla jankesów SAAB stanowi poważne zagrożenie rynkowe.  Jeśli dodamy poważną pozycje finansowa  Antonovow na rynku rosyjskim i ich przynależność  grupowa do „oligarchów” , jasnym się stanie,  dlaczego  Amerykanie chcieli go „wypchnąć ” z dealu.

List Jana Åke Jonssona do wszystkich właściccieli Saab-ow, czyli Saabarytow. Opublikowany na SAAB Newsroom.

————–

Z mojej „eklektycznej” biblioteki muzycznej:

Bardzo, bardzo goracy Bruce Springsteen, Fire.  The  Boss rules

Advertisements

komentarzy 6

  1. Sven Hirdman, wieloletni ambasador Szwecji w Rosji, w świetle wywiadu z Antonovem, wypowiadał się bardzo rozsądnie na temat kapitału rosyjskiego. Zgadzam się z nim, ze u podstaw fortun rosyjskich lezą często nieczyste interesy. Ale minęło już 15 lat, oligarchowie inwestują w firmy zachodnie. Firmy zachodnie prowadza tez interesy z oligarchami. Nie zawsze czysto zdobyte pieniądze po kilkunastu latach są inwestowane rozsądnie w rożne przedsięwzięcia.I lepiej, ze ktoś chce zainwestować w fabrykę samochodów, co daje prace tysiącom ludzi, aniżeli np. w klub piłkarski.Sven Hirdman przypomniał tez, ze u podstaw wielu fortun na świecie są bardzo często „brudne” sposoby ich zdobycia.

  2. Ja proponuje, zeby dla tych „rosjskich saabow” stworzyc odrebna marke. Cos jak skoda dla VW. Saab powinien byc „pure swedish”.

  3. 12 000 USD!!! Jezus Maria!!! Mógłbym kupić nowego Saaba a nie „używkę”. Ciekawe czy wyposażenie standartowe byłoby na poziomie Łady czy np Golfa VI.
    (-:
    Ciekaw jestem jak Antonow wybrnie z kryzysu zaufania w jaki wpakował go GM. Prawdopodobnie zdecydowana większość rosyjskich businessmanów ma brudne łapska ale nie można założyć, że jest to 100%. Ciekawe, czy i jakiego „haka” na niego mają.

  4. Jak obwód kaliningradzki (czyli XVI-wieczne wojewodztwo królewieckie ; ) )to calkiem niedaleko od nas ;P

  5. Kiedyś taki jeden koncern samochodowy zdecydował się na wypuszczenie najtańszego auta w cenie ca 2500USD. Szybko się okazało, że w zasadzie dodatkowym wyposażeniem mogą być migacze, oraz wszelkiego innego rodzaju światła i instalacja elektryczna…
    Lepiej niech ten SAAB made in soviet będzie w normalnej cenie. Niech się SAAB nie sili na taniość. To juz przerabiali pod rządami GENRAL MURDER.
    Chyba, że to będzie osobna marka w grupie SAAB (jak napisał Marek ze Skodą i VW)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: