Saab – efekt „turbo” – kopniecie konia. My wiemy, o czym mówimy


Po kilkunastu miesiącach niepewności, po jeździe jak na rollercasterze, pracownicy SAAB-a wreszcie odetchnęli z ulga.  Nowi udziałowcy oraz „naznaczona”  , przeznaczona dla SAABa  pożyczka EBI na rozwój nowych technologii motoryzacyjnych sprawiają,z e zarówno fabryka SAABa w Trollhättan, jak i same miasto z nadzieja patrzą w przyszłość. Saab zaczyna rekrutować ludzi do pracy.  W ciągu ubiegłego roku ca 700 pracowników mniej lub bardziej dobrowolnie odeszło z pracy.  Teraz musza zostać wzmocnione  funkcje  zarządzające  typ finanse i zakupy. Ca 100 osób z działu marketingu, finansów i rynku posprzedażowego przenosi się własnie z Mönlycke do Trollhättan.  Wcześniej przeniesiono dużą grupę  designerow.  Potrzeba analityków  finansowych.  Trzeba uzupełnić  lub zbudować niemal od zera funkcje, jakie dotychczas były w gestii GM . Okazuje się również, ze trzeba zatrudniać ludzi do produkcji – dział nadwozi ogłosił własnie  rekrutacje.

Szefostwa SAABa chce dokonać koncentracji jak największej ilości pracowników w Trollhättan, aby skrócić drogi”komunikacyjne” oraz „decyzyjne” .

Jak to ładnie okreslil jeden z dziennikarzy  szwedzkiego dziennika TTela.se : „Holowniki musza wyciągnąć Saaba z zamarzniętego  portu, w jakim został umieszczony przez GM, na szerokie wody rynku globalnego. ”

Uruchomienie całej machiny dostawców i poddostawców potrwa. Wielu z nich znalazło się na krawędzi bankructwa, wielu dokonało ciec oszczędnościowych. Teraz zaczynają dopiero wznawiać  produkcje . Musza przestawić się na elementy dla SAABa.

Saab rozpocznie produkcje w tempie ca 100 samochodów dziennie by szybko dojść  do ca 220 pojazdów na dzień.

„Cala organizacja wymaga elastyczności i szybkiego przestawiania się na nowe problemy. Ludzie musza podejmować samodzielne i kreatywne decyzje. Dotychczas  często trzeba było czekać na  na  „zezwolenie ” od GM, co hamowało zarówno rozwój, jak i innowacyjność. ” – to słowa szefa działu rozwoju technicznego SAABa,  Matsa Fägerhaga. Ciekawostka: Dział rozwoju technicznego liczy ca 1150 osób .

Dział marketingu od wielu tygodni pracuje nad kampania  reklamowa SAAB -a. Knut Simonssen , szef marketingu, zdradza, ze kampania ma podkreślać ” saabowosc” marki, oderwanie od GM.  Hasło  robocze  to ‚Back on track’  – dużo  ma być o Trollhättan, o korzeniach  SAABa. Kampania  ma zostać przeprowadzona m.in na YouTube i Facebooku, aby wykorzystać do maksimum World SAAB Community. Czekajmy wiec  z nadzieja  😉

————

Saab, Lean  , Ana i miasto Trollhättan otrzymały 17 milionów euro na projekt Entré . Celem projektu , który obejmie ca 4000 osób, jest stworzenie  w mieście „centrum przedsiębiorczości” wykorzystującym możliwości drzemiące w pracownikach tych trzech firm.Projekt   będzie skoncentrowany na SAABie , ma służyć szkoleniu i innowacyjnym projektom  związanym z nowymi modelami. Całość projektu ma wartość  31  milionów Euro  i jest obliczone na dwa lata.

————–

Tymczasem Chuck Berry i Get Your Kicks on Route 66 :

Reklamy

Jedna odpowiedź

  1. Po SSC cisza w eterze medialnym krajowym. Wielu ludzi żyje z przeświadczeniem,że SAAB jest ciągle w likwidacji.
    Nawet moi znajomi. Może szkoda,że nie został zorganizowany konwój – reaktywacja.
    Co o tym myślicie?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: