***** Crash – test nowego SAAB-a 9-5


***** w teście zderzeniowym dla tego modelu SAAB-a 😀

W tym samym dniu, kiedy GM podjal decyzje o likwidacji SAAB-a  jako marki, Euroncap opublikowal wyniki testu zderzeniowego nowego 9-5.  Zajęci  i przejęci  losem Saab-a prawie nie zwróciliśmy  uwagi na doskonale wyniki testu .   Test można  zobaczyć na YouTube : tutaj.

Nawet jeśli test nie jest porównywalny  z  rzeczywistymi wynikami zderzeń i  nie odzwierciedla w stu procentach   warunków drogowych,    to  5 ***** w teście  jest miara bezpieczeństwa SAAB-a.  Zresztą  wiemy wszyscy, ze SAAB-y zawsze plasowały się  wysoko, jeśli chodzi o konstrukcyjne rozwiązania . Wystarczy przywołać wyniki , publikowane przez firme Folksam a oparte na statystykach  rzeczywistych wypadków  drogowych z terenu Szwecji.

Ciekawostka:  dzisiaj  na saabunited.com zostały opublikowane  zdjęcia ” rzeczywistego testu zderzeniowego”, Najlepsze stwierdzenia: policjant do kierowcy Saaba: „miałeś  szczęście, ze jechałeś  w tak bezpiecznym samochodzie”.  I stwierdzenie kierowcy : „mimo takiego  strasznego rozbicia silnik dalej pracował  a radio grało. Czekam na nowego SAAB-a”.

Opis z Euroncap:

Adult occupant
The passenger compartment remained stable in the frontal test, the windscreen pillar moving rearward only 2mm. Dummy readings showed good protection of the knees and femurs of the driver and passenger. Saab were able to show that occupants of different sizes and those sat in different positions would be similarly well protected. In the side barrier test, maximum points were scored with good protection of all body areas. In the more severe side pole impact, protection of the chest and abdomen was adequate. Protection against whiplash injuries in the event of a rear impact was rated as good.

Child occupant
Based on dummy readings in the dynamic tests, the 9-5 scored maximum points for protection of the 3 year infant. Forward movement of the dummy’s head was well controlled and both the 3 year and the 18 month dummies were properly contained by their restraints in the side impact. The passenger airbag can be disabled to allow a rearward facing child restraint to be used in that seating position. However, information provided to the driver regarding the status of the airbag is insufficiently clear. The dangers of using a rearward facing restraint without first disabling the airbag are not clearly indicated.

Pedestrian
The bumper scored maximum points for the protection it offered to pedestrians’ legs. However, points outside Euro NCAP’s normal test zone were found to be injurious. From 2010, Euro NCAP’s assessment of the bumper will be broadened to include such points. The front edge of the bonnet provided poor protection as did the bonnet in most areas where an adult’s head might strike.

Safety assist
Electronic stability control is standard equipment on all variants as is a seatbelt reminder system for the front and rear seats.”

Źródło:  Euro NCAP

______________________

Po katastrofalnym roku 2009 , kiedy to marka SAAB  niemal – uff – zniknęła z rynku – własnie ruszyła  pierwsza dostawa  SAAB-a 9-3 – również w wersji 9-3 X  –  do USA.  Od ponad pół roku  nie było dostaw nowych samochodów  na rynek amerykański.  Saab Cars North America grupujący 218 dealerów   postanowił obniżyć ceny o  4-12 procent w porównaniu z  2009  .  Ceny  9-3 SS  rozpoczynają  się od 29.725 US a 9-3X od  37.800 US.

____________________

Tego SAAB- a  poniżej  nie będzie  niestety w seryjnej produkcji. Jest to jednostkowy projekt SAAB V4, robiony przez dwoch entuzjastow gdzies w środkowej  Szwecji.  Ta niezwykla wersja SAABa- V 4  pojawi się na drogach Szwecji prawdopodobnie w czerwcu 2010.Projekt wymyslil Per Strömqvist i  realizuje go we wspolpracy z Bo Zolland z firmy Viztech w  Umeå. Nadwozie ze zmieniona linia  zostało poszerzone ca 10-15 centymetrów w stosunku do oryginału . Najbardziej spektakularne jest serce, czyli silnik  z kompresorem ,   V 8, 5,4 l ,  600 KM.  Sześciobiegowa  manualna skrzynia biegów. Ech, chciałbym go mieć …



Gdyby ktoś chciał się wykazać  , to moze zrealizować własny  projekt SAAB Building . Szkice i założenia : tutaj

_________________

Muzycznie dzisiaj Laya Project Live Concert . Slide Show. 6.31 ekstazy muzycznej .  Sluchajcie i delektujcie sie – warto

Dziękuję  Pawloo za wskazanie nowego obszaru muzycznego 😀

Reklamy

komentarze 2

  1. No przecież nie mogło być inaczej niż Five Stars 🙂

  2. Na filmach NCAP wygląda to niesamowicie, kabina jest niezwykle odporna i sztywna, a przy zderzeniach bocznych wyglądało, jakby ktoś zaniżył wręcz prędkość wózka… Wygląda na to, że niefortunne testy zderzeniowe 900/9-3 to definitywnie przeszłość:)
    Pozdrawiam,
    AB

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: