Już można zamawiać nowego 9-5.


Cennik rynku szwedzkiego opublikowany  dzisiaj

Zaczynamy zbliżać się do konkretnych spraw.  Dealerzy szwedzcy jak pierwsi otrzymali ceny nowego 9-5.  I już można składać zamówienia. W Szwecji, niestety. Gdyż   ten rynek -poza USA – jest najważniejszy.  ( Wiec jeśli komuś się bardzo spieszy,  może zamówić przeze  mnie 😉 )

Acha, dla niecierpliwych : zamówienie dzisiaj oznacza dostawę  w maju 😀

Ceny nie uwzględniają  zniżek  oraz kampanii marketingowej, jak na pewno za chwile nastapi. Czyli wg kursu dnia ( 100 sek= 39.96 PLN)  :

124275.6 złotych-  za najtanszy oraz

188571.24 złotych – za topowa wersje .

Gdyby ktoś chciał znać  ceny z rynku niemieckiego,  to wyglądają tak:

Ceny z Belgii tutaj.

Polska: Na razie nie ma cen. Dopiero 2 konstytuuje się2  firma importowa.  Jeśli tylko dowiem się czegoś  bliżej, dam oczywiście znać 😉

Paleta kolorow .  Na razie ograniczona do tych:

___________________________

Jan Åke Jonsson

W 2009 roku Jan Åke Jonsson byl jednym z najczesciej wymienianych w mediach szwedzkich szefow firm. Okazal sie szefem wielkiego formatu, ktory przeprowadzil SAABa przez sztormowe  wzburzonego morza .  Podejmujac prace w Saabie  30 lat wczesniej, prawdopodobnie nie przypuszczal, ze  zostanie szefem  firmy. Tym bardziej,ze bedzie tym, ktory znacznie  przyczyni sie do jej uratowania. Przez 18 miesiecy walczyl, negocjowal, integrowal i nie poddawal sie. W wywiadzie udzielonym ttela.se  pokazuje się z prywatnej strony. To dosyc niezwykly wywiad jak na szwedzkie zwyczaje i warunki, gdyz w kraju tym niechetnie mowi sie otwarcie o swej prywatnosci. Dowiadujemy sie, ze oparciem dla niego była rodzina. Zona, która przez cały okres pracy  akceptowała jego zaangażowanie  zawodowe. Dzieci, teraz wnuki, zajmowanie się  którymi  uspokajało go wewnętrznie po stresie zawodowym. Uciekał  z nimi do domku w pobliżu  Oxölesund lub spędzali  razem weekend w mieszkaniu w Sztokholmie. Nie schował  sie za biurkiem, nie szukał  innej pracy, lecz uparcie czul lojalność  wobec ludzi, którzy zawierzyli mu swój  los. Wiara i przekonanie o sensie tego, co robi, kierowały  jego postepowaniem. I zaloga odpłacała  mu  lojalnością.  Nie było  masowych  zwolnień , ludzie  trzymali się  SAABa i JAJ-a, naładowani  jego optymizmem, ze musi się udać.  Najtrudniejszymi momentami były:

1. wycofanie się  Koenigsegga z negocjacji.  JAJ i szwedzkie szefostwo podjęło  wówczas decyzje o samodzielnej kontynuacji rozmów  z  BAIC. Udało  się doprowadzić  do sprzedaży części  majatku, co dało  firmie niezbędny zastrzyk gotowki. I przyczyniło się do wznowienia/kontynuacji sprzedaży.  Oraz dało  zatrudnienie ludziom z SAABa  przy montażu linii w Chinach.

2. 18 grudnia 2009  rano, kiedy GM podjal decyzje o likwidacji SAABa.  To był najcięższy dzień w ciagu tych 18 miesiecy. Stanać przed ludzmi i zawiadomić  ich o negatywnej decyzji GM.

Ale zostalo mu to wyngrodzone , kiedy  pojawił się w Trollhättan  po powrocie z Detroit, gdzie w bezpośrednim spotkaniu z zarządem  GM uzyskał  dodatkowy miesiąc “zycia”  dla SAABa.   Kiedy się zjawił  w fabryce, , wielotysięczna zaloga powitala go kwiatami i oklaskami. I kiedy wraz z Viktorem Mullerem po podpisaniu ostatecznej umowy kupna SAABa przez Spyker Cars i uniezależnieniu  się od GM  stanął ponownie przed wszystkimi lojalnymi pracownikami z pozytywnym komunikatem:  Jesteśmy na torze dalej.

Prywatnie mieszka w Sztokhomie, jezdzi SAAB-em, ma żonę, dzieci, wnukow. W wojsku był kucharzem i gotował dla 150 osob.

Muzycznie  dzisiaj – niezwykła grupa z Sahary , Tinariwen, Lulla.  Tuaredzy  śpiewający  bluesa. (I cudowna, cudowna dziewczyna w 1.57 nagrania . Ech… )

Advertisements

komentarzy 18

  1. Ach,żeby one już w Polsce były,chętnie wybiorę się na jazdę próbną..Szkoda,że w ofercie nie widzę (na razie?)najmocniejszego diesla.Rozumiem,że ten 160 KM to 2.0 cdti od Vectry?
    Ceny wg mnie zachęcające,tylko pewnie w Polsce Vat ;/
    Dobrze,że jest,teraz oby jak najprędzej kombi i nowe 9-3!

    • Cena w Szwecji to z VAT-em 25 %. Czyli teoretycznie w Polsce winny być tańsze. Teoretycznie. Gdyż każdy dealer sam „kształtuje” swa politykę cenowa. Polska to węgierski Polar jako główny importer. Chyba,ze w związku z sytuacja jak była przez kilkanaście ostatnich miesięcy, nastąpiły/nastąpią zmiany…

      • Jesteśmy dopiero przed powiedzeniem TAK z Polarem, poprzednio do „konsumpcji” nie doszło z powodu wycofania się Keningseg.

    • Vectra posiadała silnik 1,9 CDTi 150 KM, szanownemu koledze pewnie chodzi o silnik z Insignia.
      Na chwile obecna mocniejszego silnika diesla jak 160 KM w europejskim GM nie ma, tak więc skąd Saab ma go wziąć. Silnik 2,0 CDTi 190 KM nie jest na razie dostępny nawet w Oplu, tak więc mocniejszy diesel to pieśń przyszłości.

    • Beda w ofercie i 160 KM tdi, i 190 KM ttid( ten od wrzesnia 2010).
      Lista cen prezentowana to jeszcze nie jest oficjalna lista.Typu: Build Your own SAAB 😉

  2. Świetna informacja, byłe światełko w tunelu to już konkretne światło dla nas …

  3. Poza „konkurencja”, z konkretna adresatka przekazu, przepis na kociolek 🙂 http://www.depo.pl/?page_id=6

  4. Muzycznie to Ci odpowiem tak …
    http://www.earthsync.com/cat.asp?catalogid=24
    Film o tym zobaczyłem całkiem przypadkiem, a muzyka … inny świat.

    Co do SAAB’a, to osobiście czekam na kombi.

  5. No, no 🙂 Ceny naprawdę zachęcające. Z niecierpliwością czekam, aż nowe 9-5 pojawi się w polskich salonach, co by obadać 😉

  6. Nie chcę byc złym prorokiem, ale śmiem podejrzewać, że w Polsce ceny będa sporo wyższe 😦
    Ale od czego będzie wtedy AIR?????
    Mam w zwiazku z tym koncepcję: AIR na głównego importera ku chwale Saaba i uciesze klientów :D;)

  7. mnie natomiast interesuje dlaczego nie ma XWD z dieslem?
    zapowiadali tez ropniaka V6 250km

  8. Zabawne, gdyż saabunited.com jako pierwszy opublikował listę cen nowego 9-5. Dzisiaj wszystkie szwedzkie media podaja ceny , z komentarzami , a jakże. Na szczęście są na tyle lojalne,ze podają saabunited.com jako źródło.Nauczyli się.

  9. Czy mnie oczy nie mylą, nazistoskie ceny obejmują wersję 1,9 TTiD 190 PS w wersji XWD

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: