Cennik rynku szwedzkiego opublikowany dzisiaj
Zaczynamy zbliżać się do konkretnych spraw. Dealerzy szwedzcy jak pierwsi otrzymali ceny nowego 9-5. I już można składać zamówienia. W Szwecji, niestety. Gdyż ten rynek -poza USA – jest najważniejszy. ( Wiec jeśli komuś się bardzo spieszy, może zamówić przeze mnie 😉 )
Acha, dla niecierpliwych : zamówienie dzisiaj oznacza dostawę w maju 😀
Ceny nie uwzględniają zniżek oraz kampanii marketingowej, jak na pewno za chwile nastapi. Czyli wg kursu dnia ( 100 sek= 39.96 PLN) :
124275.6 złotych- za najtanszy oraz
188571.24 złotych – za topowa wersje .
Gdyby ktoś chciał znać ceny z rynku niemieckiego, to wyglądają tak:
Ceny z Belgii tutaj.
Polska: Na razie nie ma cen. Dopiero 2 konstytuuje się2 firma importowa. Jeśli tylko dowiem się czegoś bliżej, dam oczywiście znać 😉
Paleta kolorow . Na razie ograniczona do tych:
Jan Åke Jonsson
W 2009 roku Jan Åke Jonsson byl jednym z najczesciej wymienianych w mediach szwedzkich szefow firm. Okazal sie szefem wielkiego formatu, ktory przeprowadzil SAABa przez sztormowe wzburzonego morza . Podejmujac prace w Saabie 30 lat wczesniej, prawdopodobnie nie przypuszczal, ze zostanie szefem firmy. Tym bardziej,ze bedzie tym, ktory znacznie przyczyni sie do jej uratowania. Przez 18 miesiecy walczyl, negocjowal, integrowal i nie poddawal sie. W wywiadzie udzielonym ttela.se pokazuje się z prywatnej strony. To dosyc niezwykly wywiad jak na szwedzkie zwyczaje i warunki, gdyz w kraju tym niechetnie mowi sie otwarcie o swej prywatnosci. Dowiadujemy sie, ze oparciem dla niego była rodzina. Zona, która przez cały okres pracy akceptowała jego zaangażowanie zawodowe. Dzieci, teraz wnuki, zajmowanie się którymi uspokajało go wewnętrznie po stresie zawodowym. Uciekał z nimi do domku w pobliżu Oxölesund lub spędzali razem weekend w mieszkaniu w Sztokholmie. Nie schował sie za biurkiem, nie szukał innej pracy, lecz uparcie czul lojalność wobec ludzi, którzy zawierzyli mu swój los. Wiara i przekonanie o sensie tego, co robi, kierowały jego postepowaniem. I zaloga odpłacała mu lojalnością. Nie było masowych zwolnień , ludzie trzymali się SAABa i JAJ-a, naładowani jego optymizmem, ze musi się udać. Najtrudniejszymi momentami były:
1. wycofanie się Koenigsegga z negocjacji. JAJ i szwedzkie szefostwo podjęło wówczas decyzje o samodzielnej kontynuacji rozmów z BAIC. Udało się doprowadzić do sprzedaży części majatku, co dało firmie niezbędny zastrzyk gotowki. I przyczyniło się do wznowienia/kontynuacji sprzedaży. Oraz dało zatrudnienie ludziom z SAABa przy montażu linii w Chinach.
2. 18 grudnia 2009 rano, kiedy GM podjal decyzje o likwidacji SAABa. To był najcięższy dzień w ciagu tych 18 miesiecy. Stanać przed ludzmi i zawiadomić ich o negatywnej decyzji GM.
Ale zostalo mu to wyngrodzone , kiedy pojawił się w Trollhättan po powrocie z Detroit, gdzie w bezpośrednim spotkaniu z zarządem GM uzyskał dodatkowy miesiąc “zycia” dla SAABa. Kiedy się zjawił w fabryce, , wielotysięczna zaloga powitala go kwiatami i oklaskami. I kiedy wraz z Viktorem Mullerem po podpisaniu ostatecznej umowy kupna SAABa przez Spyker Cars i uniezależnieniu się od GM stanął ponownie przed wszystkimi lojalnymi pracownikami z pozytywnym komunikatem: Jesteśmy na torze dalej.
Prywatnie mieszka w Sztokhomie, jezdzi SAAB-em, ma żonę, dzieci, wnukow. W wojsku był kucharzem i gotował dla 150 osob.
Muzycznie dzisiaj – niezwykła grupa z Sahary , Tinariwen, Lulla. Tuaredzy śpiewający bluesa. (I cudowna, cudowna dziewczyna w 1.57 nagrania . Ech… )
Filed under: Music, nowy 9-5, Rynek, sprzedaż, Uncategorized |
Ach,żeby one już w Polsce były,chętnie wybiorę się na jazdę próbną..Szkoda,że w ofercie nie widzę (na razie?)najmocniejszego diesla.Rozumiem,że ten 160 KM to 2.0 cdti od Vectry?
Ceny wg mnie zachęcające,tylko pewnie w Polsce Vat ;/
Dobrze,że jest,teraz oby jak najprędzej kombi i nowe 9-3!
Cena w Szwecji to z VAT-em 25 %. Czyli teoretycznie w Polsce winny być tańsze. Teoretycznie. Gdyż każdy dealer sam „kształtuje” swa politykę cenowa. Polska to węgierski Polar jako główny importer. Chyba,ze w związku z sytuacja jak była przez kilkanaście ostatnich miesięcy, nastąpiły/nastąpią zmiany…
Jesteśmy dopiero przed powiedzeniem TAK z Polarem, poprzednio do „konsumpcji” nie doszło z powodu wycofania się Keningseg.
Vectra posiadała silnik 1,9 CDTi 150 KM, szanownemu koledze pewnie chodzi o silnik z Insignia.
Na chwile obecna mocniejszego silnika diesla jak 160 KM w europejskim GM nie ma, tak więc skąd Saab ma go wziąć. Silnik 2,0 CDTi 190 KM nie jest na razie dostępny nawet w Oplu, tak więc mocniejszy diesel to pieśń przyszłości.
Otóż jest silnik w Insignii 2.0cdti 190KM 🙂 Nie jest on dostepny na polskim rynku; to zmodyfikowany 1.9 cdti z dwiema turbosprezarkami,taki jaki byl/jest montowany do Saaba 9-3 1.9 Ttid oraz (bodajze) Cadillaca BLS(?) na polski rynek.Dziwie sie zatem,ze nie ma go w nowym 9-5…
http://www.auto-motor-und-sport.de/opel-insignia-2.0-biturbo-cdti-932646.html
Beda w ofercie i 160 KM tdi, i 190 KM ttid( ten od wrzesnia 2010).
Lista cen prezentowana to jeszcze nie jest oficjalna lista.Typu: Build Your own SAAB 😉
Świetna informacja, byłe światełko w tunelu to już konkretne światło dla nas …
o,tu link do 2.0 CDTi z Insignii:
http://www.auto-motor-und-sport.de/opel-insignia-2.0-biturbo-cdti-932646.html
tu link http://www.auto-motor-und-sport.de/opel-insignia-2.0-biturbo-cdti-932646.html
Poza „konkurencja”, z konkretna adresatka przekazu, przepis na kociolek 🙂 http://www.depo.pl/?page_id=6
Muzycznie to Ci odpowiem tak …
http://www.earthsync.com/cat.asp?catalogid=24
Film o tym zobaczyłem całkiem przypadkiem, a muzyka … inny świat.
Co do SAAB’a, to osobiście czekam na kombi.
No, no 🙂 Ceny naprawdę zachęcające. Z niecierpliwością czekam, aż nowe 9-5 pojawi się w polskich salonach, co by obadać 😉
Nie chcę byc złym prorokiem, ale śmiem podejrzewać, że w Polsce ceny będa sporo wyższe 😦
Ale od czego będzie wtedy AIR?????
Mam w zwiazku z tym koncepcję: AIR na głównego importera ku chwale Saaba i uciesze klientów :D;)
mnie natomiast interesuje dlaczego nie ma XWD z dieslem?
zapowiadali tez ropniaka V6 250km
Zabawne, gdyż saabunited.com jako pierwszy opublikował listę cen nowego 9-5. Dzisiaj wszystkie szwedzkie media podaja ceny , z komentarzami , a jakże. Na szczęście są na tyle lojalne,ze podają saabunited.com jako źródło.Nauczyli się.
Czy mnie oczy nie mylą, nazistoskie ceny obejmują wersję 1,9 TTiD 190 PS w wersji XWD
Japp. Ale to na 2011 😀 Pospieszyli sie 🙂