Nowy szef sprzedaży Saaba


Z Trollhättan I

Nowym szefem sprzedaży  SAAB Automobile został Adrian Hallmark.

Adrian Hallmark pracował wcześniej  z Porsche  (Managing Director of Porsche Cars GB Ltd)  i Bentleyem ( Global Sale),  Executive Vice President Volkswagen of America Inc, ale ostatnio pełnił funkcje Executive Director of  Volkswagen  Asia.  Bedzie odpowiadał za globalna sprzedaż Saaba i został zatrudniony w celu „optymalizacji”  sprzedaży 9-5, 9-4x i 9-5 kombi. W strukturze firmy podlega bezpośrednio Jan Åke Jonssonowi. Prace rozpoczyna ze skutkiem natychmiastowym. Brytyjczyk rozpoczął  prace od pojawienia sie w  fabryce  SAABa w  poniedziałek  15 marca.  Pierwsza lekcja to było  nauczenie się wymawiania słowa  Trollhättan  w j. szwedzkim.

Saab dokonuje  obecnie logicznego rozdziału  funkcji  sprzedaż i marketing. Dotychczasowy szef calosci,  Duńczyk  Knut Simonsson będzie odpowiadał  za marketing, 47  letni Brytyjczyk  Adrian Hallmark za sprzedaż.

Z Trollhättan II.

Jako firma finansująca dealerów  i klientów Saaba  na świecie została  wybrana firma  GMAC.

Firma GMAC  należała jeszcze do niedawna do koncernu General Motors lecz znalazła się w kłopotach, uzyskała dwukrotnie państwowe wsparcie finansowe i  obecnie Skarb USA ma w niej większościowy udział.

Z Trollhättan III.

Jakkolwiek GM jest zobligowany umowami do dostarczania części , pojazdów oraz praw intelektualnych  dla SAAB Automobile,   firma z Trollhättan nie ma nic przeciwko współpracy z  innymi. Jak powiedział Victor Muller, pięciu-sześciu  potencjalnych dostawców zgłosiło się  z propozycjami współpracy.   ” To jest urok bycia niezalenym”. Nie jest zdefiniowane na razie, z jakimi firmami mógłby  współpracować Saab, ale Spyker współpracował wcześniej  z Audi i Volkswagenem ( silniki).

JAJ oraz VM powiedzieli również Automotive News,   ze prace nad nowym 9-3 zaczynają się  właściwie od „czystej kartki papieru”. Oraz ze Saab ma wolną rękę na współpracę technologiczną z innymi firmami.

Z Trollhättan IV.

Interesujące  są  pojawiające się  na nowo spekulacje o możliwym  powrocie do koncepcji SAAB – a Aero X., pokazanego  najpierw w Genewie w 2006 roku. ( 400-konny silnik  biofuel, V-6 Twin Turbo). VM wspomniał w rozmowie z AOL,  ze taki „super car” byłby  przydatny w palecie modeli Saaba. Nowy Saab Aero X moglby wykorzystywać  niektóre rozwiązania ze  Spyker C8 Aileron.

Zagadka:

jaki samochod jest na tym zdjeciu?

Odpowiedz  na końcu wpisu 😉

Z Warszawy:

Ukonstytuowała  się formalnie  spółka Polar Import  Polska, która będzie  odpowiadać obecnie za sprzedaż i dystrybucję marki SAAB w Polsce .  Firma ta jest częścią grupy Polar Mobil Kft – przedstawiciela marki Saab na rynkach pd-wsch Europy (min. Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia).
Polar Import Polska tworzą dwie osoby:
Marcin Posłuszny, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing marki Saab w Polsce,
Antoni Maszkowski, odpowiedzialny za procesy posprzedażne marki Saab w Polsce

Z muzyki:

Czeslaw Niemen, Sen o Warszawie

==============

Odpowiedz: Pierwszy szkic/zdjecie Kia Optima/Magenta  model 2011. Opracowana we Frankfurcie. Jak to okreslono na  usnews.rankingsandreviews : Przypomina za bardzo Saaba, co moze byc zlym lub dobrym, zaleznie od waszego postrzegania marki SAAB.

Advertisements

komentarzy 6

  1. ten szkic Kii to przesada :/
    a co do współpracy z jakims koncernem, innym niż GM, widziałbym BMW. Silniki mają genialne, auta prowadzą się b. dobrze. Z tej współpracy mogłoby wyniknąć coś ciekawe 😉 (i nie mówcie, że dresowóz, bla, bla, bla… bo to są naprawdę fajne auta; kto nie jeździł – nie przekona się)

  2. taaak, dresosaab albo saabodres 😛

    • Ja tez uwazam, ze uzywanie okreslen: saabodres lub dresosaab jest nie fair. Deprecjonuje obie marki. To, ze bmw dostalo taka latke, to przeszlosc.I wcale klientela bmw nie jest „szemrana”. Saaby to Saaby a bmw to bmw.Kazda marka ma swoja grupe, kazda marka ma przyjemnych i mnniej przyjemnych uzytkownikow.

      • tyle tylko ze BMW nie wspolpracuje z zadna firma bedaca jej konkurentem.
        Moj komentarz mial inny nieco kontekst – ciekawe jakie latki przylepia JSM po rozwodzie z GM osoby robiace czarny PR dla Saaba?

  3. Kubica ma rację! To są fajne samochody nie mniej jedna klientela wyżej wymienionych jest raczej w większości przypadków „szemrana”. Nie znaczy to jednak, że coś tym autkom brakuje. Wręcz przeciwnie!
    Taki mariaż mógłby przynieść fajne efekty! Sam jestem ciekawy co z tego wyjdzie. Trzymam kciuki!

  4. Pana Maszkowskiego poznalem emailowo gdy byl w ramach GM glownym doradca technicznym dla marki Saab. Nigdy nie odmowil pomocy gdy zadawalem pytania techniczne odnosnie poprzedniego Saabolota (RIP). Na moje pytania odpowiadal rzeczowo a co najwazniejsze w sposob pokazujacy ze nie uwaza mnie za idiote, lecz kogos kto ma lub stara sie miec pojecie o Saabowej technice-bez zbednych wyjasnien i fachowym jezykiem. Bardzo dobrze, ze Pan Antoni zostaje z marka Saab. Super gosc. Takich trzeba nowemu Saabowi.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: