Victor Muller i J.Å. Jonsson w Rajdzie Mille Miglia, edycja 2010


Nowy filmik reklamowy Saaba.

„We at Saab want to extend our thanks to all of you who never stopped believing in us! This film illustrates Saab’s history, the strong anchoring in Trollhättan and the company’s exciting future.”

____________________

W tym roku odbędzie  się kolejny rajd   Mille Miglia.   Ze Szwecji została  zgłoszona załoga  w składzie: Victor Muller i Jan Åke Jonnson.  Pojada Saabem 93 z 57 roku, dokładnie  takim samym, jaki wygrał  Rajdzie Tysiąca  Jezior w Finlandii w 1956 roku. Mille Milglia odbywa się  w maju we Włoszech, wzbudzając  olbrzymie zainteresowanie mediów. Zaloga Saab /Spyker  pojedzie  samochodem na zdjęciu . Oczywiście  udział  pary Muller /Jonsson ma kolosalne znaczenie marketingowe dla Saaba i Spykera. Dwusuwowy silnik , 750 ccm, podkręcony  do 55  KM. (Oryginał  miał 33 KM. )

Z USA I.

Amerykański  2010 JD Power Vehicle Dependability Study opublikował  wyniki badan samochodów trzyletnich.  Wyniki – ilość błędów  na 100 pojazdów –  należy traktować  jako pozytywne dla Saaba.  W badaniach  ilości błędów  na 100 samochodów  Saab z wynikiem 158 bledow /100  ( średnia  155 /100) plasuje się  dosyć  wysoko, jako trzecia marka  europejska w rankingu, w towarzystwie Porsche ( 1 miejsce, 110/100) )  i Mercedesa  ( 9 miejsce 142/100)  .

W porównaniu  z latami 2007 , 2008 i 2009  Saab zanotował  potężny skok jakościowy, gdyż wyniki za te lata plasowały  markę  jakościowo  znacznie niżej niż  przecietna.

Z Europy II.

Wg szwedzkiego Auto Motor Sport BMW szuka partnera do rozwoju platformy dla małych samochodów ( od 3,8- 4,3  metra ) , z napędem na przód .   Szef BMW Norbert Reithofer potwierdził plany o pracach . Na bazie takiej platformy mogłoby  powstawać ca  20 modeli , w ilości 600-800.000 rocznie. W   świetle takiej  informacji interesujące wydają się spekulacje AMS,  ze BMW prowadzi rozmowy z SAAB – em o wspólnych pracach nad takim rozwiązaniem. Dla Saaba  samodzielne skonstruowanie nowego modelu 9-1 moze być  bardzo kosztowne, wiec jeśli BMW rozważa  współpracę   konstrukcyjną  z innymi, moze się okazać szybko,  ze BMW,  PSA  ( Peugeot + Citroen) oraz SAAB  budują samochody na wspólnie skonstruowanym podwoziu.  Dodatkowo mówi się , ze  SAAB prowadzi rozmowy z BMW o zakupie silników diesla do europejskiej wersji 9- 4 X .

Przy okazji,  niedawno  Teknikens Värld w Szwecji pytał o dźwięk  samochodowy. Olbrzymia większość   czytelników glosowała  za dwusuwem Saaba.  Niektórzy za Wanklem Mazdy, Lancia Stratus, Lancia Delta S4,  DKW,  Trabantem.  Nix.  Nikt nie zgadl . Oto odpowiedz. Proszę  kliknąć na link: spela film

_______________

Myślę,  ze „I´m going home” grupy Ten Years After – nagranie z Woodstock 1969  moze towarzyszyć podczas  czytania Saab.loga.

Reklamy

Komentarzy 5

  1. Z tą TT’tką, to mnie lekko zaskoczyli. Sam obstawiałem Ursaba – podobnie „bąblował” 😉

  2. Goście z JD Powers chyba żyją na innym świecie:
    Toyota na 6tym miejscu?!
    Wszelkie rankingi niezawodności to, moim zdaniem, lipa. Popularny w Polsce TUV zawsze pokazywał sporą awaryjność aut niemieckich i fantastyczne wyniki japończyków. Z moich wizyt w Rzeszy pamiętam, że zobaczyć Toyotę na autostradzie graniczyło z cudem. To Audi i VW latają dziesiątki i setki tysięcy kilometrów rocznie a jak auto dużo lata to i psuje się bardziej. Ludzie kupujący Saaby z reguły potrzebują wygodnego i szybkiego auta do dalekich tras i podejrzewam, że kręcą znacznie więcej kilometrów rocznie niż właściciele Porsche ( zima w garażu) czy Lincolnów.
    Uwzględniając czynnik rocznych przebiegów (średnich) wynik Saaba byłby znacznie lepszy.

    • Ten ranking bierze tez pod uwagę takie elementy,ze w uchwycie na kubek nie miesci sie wielkosc XXL . Albo ze plastikowa przykrywka od srubki odpadla. Wiec one nie sa tak do końca wiarygodne. Lecz konsumenci biorą je pod uwagę i dlatego producentom zależy na wysokich rankingach .

  3. […] Victor Muller i J.Å. Jonsson w Rajdzie Mille Miglia, edycja 2010 […]

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: