Saab Revival. Godz. 9.15, poniedziałek 22 marca 2010


Na Saab.logu nie podaje się   odgrzewanych  dan.  Kucharz kaskader  stawia sobie za cel serwowanie  tylko świeżych potraw,  ze świeżych skladnikow 😉  Czasem nawet własnoręcznie wypielęgnowanych.  Mam ten skromny przywilej czytania on -line prasy szwedzkiej i oglądania szwedzkiej telewizji. I mam skromny  zaszczyt dostarczania wiadomosci, z których korzysta saabunited.com.  Ja tez w ramach współpracy czerpie od Steva.

Dzisiaj , P.T. Czytelnicy,  jesteście pierwsi.   Czytacie to, P.T. Saaboholicy, zanim zostanie wcisniety ten guzik:

Zapamiętajcie  ten moment – niestety–nie będzie  transmisji on-line a szkod– a, gdyż pewnie  cala światowa brać  Saabowa czekała na te chwile. Umowa z GMAC o finansowaniu dealerów  i klientów,  nowy dyrektor sprzedaży, nowy dyrektor finansowy, nowe umowy z dostawcami, magazyny części wypełnione , procedury dostaw uruchomione . Dokładnie o  godzinie 9.15  rusza taśma  montażowa  w Trollhättan. Rusza  wreszcie normalna, zaplanowana produkcja. Na razie oczywiscie modeli , co do których SaabSpyker dzieli technologie i prawa intelektualne z GM:  nowy 9.5 sedan,  9-3 , 9-3 cabrio,  9-4 X.  Ale prace nad nowymi modelami trwaja, o czym tez juz znacznie wczesniej pisalem  😉 .

Później tylko dym z rury i znów  Saaby zaczną się pojawiać  u dealerów , spełniając oczekiwania Saaboholikow.

Przypominam plany :

2011 — 9-5 sc 9-4 X

2012 — NG 9-3 (sedan + htachback) moze 9-5 X

2013 — NG 9-3 SC

2014 — maly Saab

Jak wspominałem we wcześniejszym  poście , szwedzki Auto Motor Sport mówi o potencjalnej podwójnej  współpracy z BMW: silniki diesla do europejskiej wersji  9-4 x oraz wspólne prace nad platforma do nowego modelu w ofercie: 9-1.

_____________

Ze Szwecji:

Branżowe , bardzo szanowane w Szwecji pismo Teknikens Värld w swym  wydaniu publikuje test „ostatniego ” 9-3 x”.  „Ostatniego” , gdyż  został wyprodukowany jako ostatni egzemplarz tego modelu przed zatrzymaniem produkcji .  Auto z silnikiem 1,9  TTiD  uzyskuje bardzo wysokie oceny.Testujący  z dużym przekonaniem piszą o jakości wykonania.  Podkreśla się  troszeczkę bardziej miękkie  zawieszenie w porównaniu z 9-3 Sport Combi. Niestety, albo TTiD,  albo XWD.  Nie możną łączyć tej kombinacji. W przypadku  TTiD okazuje się jednak, ze  przednionapędowy samochód, z prześwitem podwyższonym o ca 2 cm, na leśnych duktach zachowuje się  bardzo przyzwoicie. Do diesla rekomendowana jest 6 -biegowa automatyczna skrzynia biegów typu Sentronic.  Spalanie 6,6  l/100 przy automacie jest oceniane jako przyzwoicie niskie. Rynek docelowy: dla  Saab 9-3X :  nowocześni  indywidualiści,  myślący niezależnie, otwarci na nowości. . Czerpiący  z radości  życia , korzystający z kultury, natury, lubiący sport .

Diesel, 4-cyl , poprzecznie  montowany, rzędowy, 4 zawory  /cylinder,  . Turbo. Kompresja 16,5:1.  Max. effekt 180 hk (132 kW) przy  4 000 r/min, max moment  370 Nm przy  1 850 r/min. 300 Nm w przedziale  2,500-4,000 obrotów.

maks. prędkość 215 km/godz. 0–100 km/h:  8,7 s.

Ze Szwecji

mała  anegdota z negocjacji :

DI  pisze,ze SpykerCars  i Muller/Antonov  byli zaangażowani w kupno stajni F-1 :  Brown GP. Zostali jednak przebici przez Mercedesa.  Muller i Antonov byli zawiedzeni  . Koenigsegg wycofal się  nagle z negocjacji z GM.  Na szczescie  dla SAABa  Muller wysłał wówczas maila do Boba Lutza,  z propozycja kupna SAABa, komentujac do Antonova:  Nigdy nie czekałem  na odpowiedz od  Lutza dluzej niz 13 minut.  Tym razem Lutz odpowiedzial po osmiu minutach i rozpoczely sie 93 dni ostrej jazdy. Zakończone  uratowaniem marki.

Muzycznie z  okazji połączenie dwóch światów –  Saab i Spyker się połączyły samochodowo  – polska grupa trashmetalowa Acid Drinkers niezwykle brawurowo polaczyla dwa style i wykonuje Proud Mary zespołu  tytanów rocka  Creedence Clearwater Revival.

Po prostu cieszmy sie.  Pijac whisky, wino, szampana, wodę mineralna  czy co tam kto lubi….

Reklamy

Komentarze 4

  1. Bardzo dobrze, że Spyker nie kupił Brown GP 😀
    Dzieki temu możemy cieszyć się ze wznowienia produkcji Saabolotów :)))))

  2. AIR, a nie mógłbyś podrzucić im pomysłu zainstalowania kilku kamerek internetowych na linii produkcyjnej? Z tego co wiem żadna firma tego nie robi więc znowu o SAABie będzie głośno, a my będziemy mieli fun ;D

  3. Grey ma fajny pomysł ale jak znam życie i przepisy mało realny….
    Cieszmy się wszyscy. Aż se dzisiaj chlapnę!

  4. W którymś odcinku Sondy sfilmowana jest linia produkcyjna kroko:D Pomysł z kamerkami jednak nierealny, jeśli jakieś materiały filmowe wychodzą z linie produkcyjnych, to zazwyczaj są to ściśle spreparowane materiały marketingowe( coś jak montaż płatowca Boeinga w przyspieszonym tempie).
    Pozdrawiam,
    AB

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: