Viktor Muller – weekendowo od prywatnej strony.


9. 20 ,  poniedzialek, 22 marca 2010 :

Wyładunek części  do nowego Saaba 2010, Terminal Trollhättan. Tak, to są elementy nadwozia.

Weekendowo

W naszym kraju   ludzie sukcesu biznesowego niechętnie prezentują się  prywatnie   w gazetach,  niektórzy – nieliczni –   pokazują się na stronach  czasopism dla celebrytow. W Szwecji ludzie, którym się powiodło, znacznie chętniej pokazują swoje prywatne życie. Czytanie wywiadów z nimi  daje wyobrażenie, co leży u podstaw ich przedsiębiorczości. W wywiadach pokazują się  z innej strony, stając  się często inspiracja dla młodych ludzi. Nawet pras branżowa zabiega o możliwość pokazania  ludzi, napędzając gospodarkę.  Po uratowaniu SAAB-a Viktor Muller  – co zrozumiale – również stal się pożądanym bardzo obiektem i kilka pism zabiegało o pełen wywiad, nie typu kilka slow do mikrofonu miedzy jednym  a drugim spotkaniem, lecz pokazanie osoby  częściowo prywatnie. Udalo sie to szwedzkiemu  Dagens Industri.  Pozwolę sobie zrobić male resumé wywiadu.

Viktor Muller :

„I’m having the time of my life. I always have”

W najnowszym numerze weekendowym  DI dowiadujemy się  wiec,  ze negocjacje z GM były ekstremalnie trudne i niemal codziennie  powstawały  nowe problemy, które często  niemal wywalały w powietrze deal. Jednakże  zarówno Muller,  jak i jego zespól szukali uparcie rozwiązań  , by wreszcie zakończyć  negocjacje z pozytywnym dla Spykers Cars i Saaba skutkiem. W podzięce otrzymał  od swego teamu wysoki kapelusz z  żywym królikiem .  Byl to symboliczny wyraz uznania dla jego umiejętności znajdowania rozwiązań.

Miłość do samochodów ma  od małego.  Nie mając jeszcze  prawa jazdy za 1000 guldenow  pożyczonych od babci kupił  swój pierwszy samochód – Lancie.  Spłacił pożyczkę, wiec następny zakup, znów za pożyczone od babci 1500 guldenów, to było Maserati. Podczas studiów prawniczych na uniwersytecie w Lejdzie za  tzw. pożyczkę studencka kupował  samochody, dokonywał ich renowacji, sprzedawał .  W ten sposób budował swój prywatny zbiór.  W wieku 35 lat miał zbiór 50 wartościowych samochodów.   Obecnie jego prywatny park obejmuje tylko 15 ekskluzywnych samochodów , w tym  – Aston Martin, Ferrari, Lancia, Maserati  oraz  jednego  Rolls-Royce – z czasów przed druga wojna  światową. Po studiach rozpoczął prace w renomowanej kancelarii  i szybko wyspecjalizował się w prawnych aspektach fuzji i przejęć. To doprowadziło go   najpierw do udziałów w firmie Heerema, pozniej w McGregor Fashion Group  a   następnie stal się współwłaścicielem   firmy  Spyker Cars by  na końcu stworzyć  firmę SAABSpyker .

„Kocham wyzwania i jeśli  ktoś mówi, ze coś  jest niemożliwym, stanowi to dla mnie  podnietę do działania. ”

Kupno teamu F1- Midland niemal zniszczyło Spyker Cars.  Kupując 30 %  akcji w Spyker Cars  uratował go Vladimir Antonov, którego poznał wcześniej podczas wyścigu  24-godziny Le Mans, kiedy „stajnia” Ferrari sponsorowana przez Antonova,  miała swój box obok Spyker Cars.

Lubi samochody włoskie , lubi samochody  sportowe i lubi rajdy.

Dla odmiany park „wodny” obejmuje piec lodzi, w tym  Riva Super Aquarama z roku  1971, jacht zbudowany w  Holandii oraz  116 stopowy luksusowy jacht , zbudowany w 1967  dla Malcolma Forbesa, , zalozyciela magazynu Forbes.

Lubi – jak to okreslil-  „zbierać  ladne rzeczy”. Podczas rozmowy na reku miał zegarek firmy Roger Dubois.  Firma tworzy tylko 28 egzemplarzy rocznie.

Na spinkach koszulowych ma wygrawerowany portret swego najmłodszego, dzisiaj niespełna rocznego syna. Ma pięcioro dzieci  z  – jak to określił – oficjalnie dwiema zonami. Juz  w bardzo wczesnym wieku zdecydował, ze jego życie nie będzie „nudne”. I nie żałuje ani jednego dnia.

________________________

Video szwedzkiej telewizji poświęcone roli ,  jaka odegrał  Steve Wade i Saabunited.com,  tutaj.

________________________

Muzyczny weekendowy przerywnik – 10+10 +9  minutowy, warty słuchania Bill Laswell part. 1,   Bill Laswell , Bill Laswell part 3.  Bill Laswell Presents Tokyo Rotation 2009 .

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: