„Saabologia” . Kolejny projekt zewnętrzny 92.


Media światowe gorąco spekulują nad potencjalnym wyglądem  Saaba 92. Tak się składa ,ze  sławny szkic Viktora Mullera na Blackberry stal się inspiracja dla wielu. Pamiętajmy jednak, ze VM jasno i wyraźnie powiedział:   Nowy 92 ( 9-2),  jakkolwiek priorytetowy, gdyż wydaje się być naturalnym uzupełnieniem oferty Saaba, będzie produkowany dopiero wówczas,  gdy Saab będzie  już samowystarczalny ekonomicznie. Widzieliśmy już prezentowany wcześniej na saab.logu ,  za AMS Szwecja , piękny projekt Eda Gray´a.

Wśród czytelnikow Auto Motor & Sport 657 głosów za, 90 przeciw .  Niezły wynik.

Dzisiaj /09.04.2010/ szwedzki Aftonbladet prezentuje  projekt jednego z czytelników, Carla Fredrik Holtermann´a . Również Aftonbladet poprosił swych czytelników o oceny. Z komentarzy mogę wywnioskować, ze i ten projekt podoba się Saaboholikom.

W mojej ocenie ładny projekt, interesujący i inspirujący,  jak sprężony do skoku kot. Sympatyczne felgi w stylu retro.  Z tylu mało miejsca, ale dwie torby podróżne się zmieszczą.

I trzeci, swiezy projekt, sugestia z Car and Driver :

Jakie są wasze opinie? Podzielcie sie z innymi .

Ankieta

_______________________

Na marginesie „saaboholizmu” , który nawet doczekał się opracowań naukowych.

Albert Muniz, profesor Uniwersytetu De Paul w Chicago,  wprowadził do terminologii  naukowej słowo  ” saabery„.  Kupno Saaba  jest „zajęciem stanowiska i aktywnym wyborem” .  „Saaboholicy” pozdrawiają się wzajemnie na trasie – zwyczaj w Polsce trochę „zaniedbany”,  szczególnie wśród nowych posiadaczy Saabów. Na bazie swego przywiązania do marki i  lojalności „saaboholicy” traktują swe samochody  jak „ukochane dzieci” , otaczają je rodzicielską opieka. Oczywiście Mekką wszystkich Saaboholikow  jest Trollhättan,  pielgrzymkę  dokąd ” Saaboholik”  musi odbyć przynajmniej raz w życiu . Inaczej nie osiagnie zbawienia.

Psycholog Rüdiger Hossiep na Uniwersytecie Ruhry w Bochum dokonał  analizy 1.2 miliona wpisów na  największym forum motoryzacyjnym Niemiec,Motor Talk. Ku swemu wielkiemu zdziwieniu zobaczył, ze właściciele Saabów są 10 x ( dziesięć razy)!! bardziej emocjonalnie związani ze swymi samochodami aniżeli  właściciele drugiej w kolejności pod względem emocjonalnego przywiązania marki – BMW. Saab jest postrzegany jako ” wyjątkowe dziecko motoryzacji przeznaczone dla indywidualistów”.

GM  zamknął Saturna, Hummera bez protestu  ich właścicieli,  lecz  głos tysięcy  „Saaboholikow” na świecie dopomógł VM/Spykerowi   w kupnie Saaba.   Dlatego jedziemy  dalej…

Przepiękny  montaż  zdjęć z całego świata –  Saab Support Convoy, 17.01.2010.

_______________________

Przypominam o akcji serwisowej w VIP Auto, gdzie na hasło ” Saabaryta”  „saaboholicy” otrzymają znaczący  rabat na serwis.

_____________________

Jak napisałem we wczorajszym wpisie,  mamy już  ceny na Saaba 9-3 model 2010.  5-8 % niższe aniżeli  ubiegłoroczne. Inne wiewiórki, szwedzkie,   tez coś zgubiły, ale muszę na spokojnie przygotować .  Będę serwował  partiami. I znów koszyk orzechów trzeba będzie przygotować  ..;)

______________________

Do słuchania dzisiaj : Żyję w kraju – STRACHY NA LACHY.

/ Grupę „Strachy na Lachy”  poznałem dzięki superzdolnej  osobie, która w wieku 17 lat została studentką medycyny i własnie zbliża się do finiszu studiów. Uczyła się w Gimnazjum  i Liceum Akademickim w Toruniu.  Szkoła  ma na celu  – we współpracy z Uniwersytetem im. Mikołaja Kopernika –   kształcenie bardzo zdolnych dzieci. Mają one szanse już podczas zajęć w szkole uczestniczyć w zajęciach uniwersyteckich w dziedzinach,  jakie ich interesują. Osobiście uważam, ze należy wspierać dzieci z tej szkoły, gdyż to one są przyszłością kraju.  /

Advertisements

komentarze 4

  1. Projekt z AMS to pierwszy RetroSaab, ktory mi sie podoba. Ciekaw jestem czemu nikt nie probuje nawiazac do linii „krokodyla”. Zarowno VW jak i Fiat („pozolkly” plastik w kokpicie piecsetki to designerskie mistrzostwo swiata-wyglada jak stare radio mojej babci) wypuszczajac swoje retrocary bazowaly na najbardziej znanym i rozpoznawalnym modelu z przeszlosci. Klasyczny 900 byl pierwszym „swiatowym” autem Saaba i jakby ktos ozywil ta koncepcje…..

  2. Mnie się podobają oba 😀
    Holtermann niestety zrobił tylko jeden szkic. W komentarzach na stronie Aftonbladet jest ogólne : Wow ! W rożnym natężeniu . I niemal jednogłośna chęć posiadania.

  3. Tak wiem, wlazłem na tą szwedzką stronę 😦

    btw
    fajne brylantowe Lambo można tam również znaleźć

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: