Nowa podróż VM i JAJ-a. Do Chin


Szwedzkie wiewiórki doniosły :

Zaledwie Viktor Muller i Jan Åke Jonsson wrócili do Trollhättan,  po rozmowach z importerami i dealerami w dziesięciu krajach, gdy już czeka ich nowa podróż.  Tym razem do Chin.  23 kwietnia w Pekinie startuje Auto Moto Show .   Jak już o tym wcześniej pisałem,  podczas pobytu delegacji chińskiej w Szwecji w związku z podpisaniem umowy kupna Volvo, znajdujący się w skladzie oficjalnej delegacji rzadowej   CEO  BAIC Wang Dazong podpisał z Saab Automobile AB  MoU – czyli wstępnego  porozumienie o współpracy miedzy firmami.

VM oraz JAJ oraz kilka innych osób z szefostwa Saaba podczas pobytu w Pekinie mają sprecyzowac warunki wspolpracy.

Tematami rozmow będą:

–  dystrybucja  Saaba na rynku chinskim

–  współpraca z dostawcami chinskimi

potencjalna produkcja nowych modeli Saaba w Chinach na potrzeby rynku chińskiego .

(BAIC  jest w trakcie budowy fabryki o wydajnosci 150.000 samochodów rocznie.  Samochodów opartych o tzw. stare linie produkcyjne Saaba  i sprzedawanych pod marką własną BAIC) .

Jeśli rozmowy będą pozytywne, następnym krokiem będzie podpisanie umowy joint-venture, czyli już rzeczywistej współpracy technicznej, technologicznej, rynkowej.

VM powiedział: jeśli się  chce być w Chinach, trzeba mieć w tym kraju  produkcję.  I potrzeba kilku  lat, żeby zaistnieć   na tamtym rynku.

______________________

Ostatnim krajem w podróży VM i JAJ-a były Stany Zjednoczone.

Z dobrych wieści – w ubiegłym tygodni dotarło do USA pierwsze 500 Saabów, przeznaczonych na rynek amerykański. Są  to samochody jeszcze z produkcji sprzed siedmiotygodniowego stopu produkcji w końcu grudnia , stycznia i lutego.  Niestety, rynek ten, mimo ze ważny, będzie musiał poczekać na następną dostawę.  W obecnej chwili absolutnym priorytetem dla Saaba jest rynek szwedzki, następnie Europa Zachodnia   i  USA. Fabryka ma już zamówienia na ponad 6000 samochodów.  (Takie  zdefiniowanie priorytetu oznacza , ze klienci polskich  salonów tez będą musieli poczekać zarówno na nowe 9-3, jak i na nowe 9-5.  ).

_______________________

Niklas Palm, szwedzki młody i zdolny projektant przemysłowy,  którego szkic Saaba już pokazywałem  na Saab.logu,

przygotował  następny interesujący projekt. VM  mowil o potencjalnym powrocie Saaba do sportu . Niklas zaprojektował pojazd Formuly 1, łączący  dwie szwedzkie ikony:  Saaba i Ikea.

_________________________

John Mayall Bluesbreakers with Eric Clapton – Hideaway

Advertisements

komentarze 3

  1. SAAB W F1!!! Świat się kończy ale w pozytywny sposób!

  2. Gratulacje zmiany strony graficznej. Ta jest zdecydowanie bardzie dopracowana… Później przyjrzę się temu bliżej

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: