Silniki nowego 9-5 MY 2010 i 2011


Jedna z zaprzyjaźnionych wiewiórek  ( znów  orzeszki w prezencie, najlepiej lekko przydymione torfem   przygotowala krótkie

omówienie silników  9-5, dostępnych  w roku modelowym 2010  i przewidywane w  modelu 2011.

Wprowadzona właśnie na rynek nowa 9-5 wyposażona będzie w zupełnie inne silniki niż model poprzedni.

W roku modelowym 2010 będą to:

2.0 l benzynowy o mocy 220KM (5300 obr.) i max. momecie obrotowym 350 Nm przy 2500 obr.

Dostępny będzie ze skrzynią automatyczną i manualną (obie 6 biegów), z napędem na przód lub na 4 koła. Dostępne będą wersje zasilane tylko benzyną,jak i dwu paliwowe – benzyna z bioetanolem

w dowolnych proporcjach.Wstępne dane techniczne wskazują, że jest to ten sam silnik,

który z powodzeniem od kilku lat stosowany jest w 9-3,jednak o nieco podniesionych osiągach.

– 2.8 benzyna o mocy 300 KM (przy 5500 obr.) i max. momencie 400 Nm przy 2000 obr.

Dostępny będzie tylko z napędem na 4 koła i automatyczną, 6-io biegową skrzynia biegów.

jest to nieco zmodyfikowany silnik konstrukcji australijskiego Holdena stosowany  do tej pory w 9-3 Aero i TurboX.

– 2.0 diesel o mocy 160 KM (przy 4000 obr.) i max. momencie 350 Nm przy 1750 obr.

Dostępny będzie z manualną i automatyczną skrzynią, ale wyłącznie z przednim napędem. Wydaje się, że jest to unowocześniony znany i stosowany do tej pory i w 9-3 i 9-5 motor 1.9 (150 KM)

wywodzący się z rodziny fiatowskich JTD i produkowany przez GM Powertrain we współpracy szwedzko – włoskiej.

Od września lub października b.r. wejdzie do produkcji i sprzedaży rok modelowy 2011,

a wraz z nim 2 nowe silniki.

– 1.6 benzyna o mocy 180 KM (przy 5500) i max. momencie obr. 230 Mn przy 2200 obr.

Oferowany będzie tylko ze skrzynią manualną i napędem na przód. Nie na w tej chwili bliższych,

bardziej szczegółowych danych o tym silniku.

– 2.0 diesel TTiD o mocy 190 KM (przy 4000 obr.)i max. momencie obr. 400 Nm przy 1750 obr.

Dostępny będzie z manualem i automatem, z napędem na przód lub 4 koła.  To analogicznie

do 2.0 TiD rozwinięcie 2 turbinowego 1.9 TTiD.  Zgodnie z tradycją starej 9-5 wszystkie silniki to konstrukcje wyposażone w turbiny, 4 -o zaworowe głowice i chłodnice powietrza doładowującego (IC)

______________________________________

Bill Laswell presents Method of Defiance

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: