Saab Aero Sport


Podczas krótkiego  saabowania po Szwecji napotkałem mnóstwo Saabow rożnej maści.  Udało mi się nie wpaść w ręce policji polującej na uczestników Gumball 3000. ( Juz drugi raz bylem niechcący „mimowolnym uczestnikiem ” rajdu. W roku 2000 wpadłem  w ręce policji  za „niskie loty” i dopiero wówczas dowiedziałem  się ,z e polują na właścicieli szybkich samochodów przemierzających Szwecję.  W tym roku kiedy zjechałem z promu w Ystad pierwsza wiadomością była  informacja  o wzmożonej kontroli na drogach Skanii . Wiec bylem czujny . 😀

Nie udalo mi sie na drodze spotkac  Saaba przedstawionego na zdjeciach wyzej, gdyz go po prostu nie ma jeszcze w produkcji. Pisalem juz kilka dni temu o koncepcie Saaba Aero Sport. Podczas pobytu w Ystad kupiłem Teknikens Värld, ktory dokladniej omawia ten projekt.

Saab AeroSport ma byc zbudowany na bazie Spyker  C8 Alieron Spyder (nizej)  i oba : Saaab Aero oraz Spyder maja byc konkurencja dla Audi R8,  Mercedes SLR czy Porsche 911 Turbo.

Saab Aero będzie miał tez silne związki z  konceptem Saab Aero z 2006 roku (niżej) , który stanowi bazę dla nowej linii Saaba. Juz wówczas chciano pozycjonować Saaba w wyższej klasie premium, tym razem koncept Saab Aero Sport ewidentnie ma pociągnąć wyżej status marki.

Nowy Saab Aero ma otrzymać nadwozie w stylu  Spykera, z  drzwiami typu nożycowego. Silnik prawdopodobnie montowany centralnie, co oczywiście wpłynie na linie nadwozia, z kupé przesuniętym ku środkowi, z krótszym przodem i dłuższym tyłem. Mocne reflektory i duże wloty powietrza. Obręcze z wyraźnym charakterem „turbo” aby podkreślić zasługi Saaba  dla tego „dodatku” .

Niezależne zawieszenie każdego kola, system hamulcowy – wentylowane tarcze z przodu i tylu 350 i 332 mm –  i sterujący  rodem z Holandii. Napęd na tylne kola. Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów,  dwa ustawienia sportowe.

Obręcze z przodu  8,5 cala , z tylu  9,5 cala. Opony  235/35 R19 , z tylu  295/30 R19

Silnik :  centralnie montowany V 8 , 4,2-l , 5 zaworow na cylinder, sprężanie 11,0:1. średnica otwór /długość/ 84,5/93,0 mm, pojemność  4 172 cm3. Max  405 KM (298 kW) przy  7 200 r/min. Moment obrotowy : 480 Nm przy 3 900 r/min. Ponad 300 km/godzine , 0-100 ca 4 sekundy.  Inżynierowie Saaba  już obiecują większą moc z tego silnika.

Rozważany jest tez silnik Turbo6 Biopower, który po modernizacjach moze mieć  osiągi Spykera i umożliwiać wykorzystywanie etanolu.

Wymiary: odległość osi:  273, długość 460, szerokość  196, wysokość 125, .Waga  ca 1 400. Zbiornik paliwa :  57 litrów. Spalanie  20.0 /100

Oczywiście obok konceptu Saab Aero Sport Coupé jest tez rozwazana wersja Saab Aero Air Sport. Wersja Coupe ma kosztowac ca 4,5 – 5 milionow  milionow SEK ( ca 1,8- 2 .0  miliona PLN). Cena wydaje się zabójcza i chyba ktoś grubo przesadził.

Produkcja  moze odbywać się albo w fabryce w  Coventry albo w  Zeewolde.  Planowana wielkość produkcji modelu Coupe : ca 50 sztuk.

Saab Up

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: