Nowy produkt, nowy samochód, nowy rozdział…


Nihil novi 🙂

Jutro – tj. w piatek 28.05  –  kilka tysięcy ( sic!) zaproszonych gości będzie uczestniczyło w uroczystej inauguracji nowego 9-5.  Nowego Saaba 9-5 jako samochodu  i nowego SAABA jako firmy.  Tak powiedzial szef informacyjny Saab AB, Eric Geers, o rozpoczynającej  się w piątek kilkutygodniowej ofensywie medialnej i sprzedażowej.  O samym samochodzie napisano już bardzo dużo,  ale na pewno w najbliższych dniach będziemy mogli czytać  w prasie światowej o firmie, o samochodzie, o planach. W moim skromnym odczuciu niewiele będzie super nowości, w końcu już prawie rok informuje na biezaco Saaboholikow o losach marki.  Najpierw na forum skp, później na Facebooku i równolegle na forum —  które już zostawiłem w pewnym sensie za sobą , gdyż moja oferta , żeby Saab.log był częścią forum została odrzucona przez  skp  –   byliście  – P.T. Saaboholicy – informowani  przez mnie o niemal każdym znaczącym momencie  , o każdym znaczącym i mniej znaczącym wydarzeniu w najnowszych losach Saaba. Wiec Wy, moi drodzy Saaboholicy, byliście i nadal jesteście najlepiej poinformowana grupa. Żaden dziennikarz nie jest was w stanie zaskoczyć „nowinka”.

W piątek ok. 3000 osób zaangażowanych wcześniej w ratowanie Saaba, uczestniczących w trudnym procesie „odradzania” Jedynej Słusznej Marki  z popiołów, będzie uczestniczyło w „festynie radości”, jaki rozpoczyna  Saab New Era.  Jutro, w piątek, będą to reprezentanci rządu szwedzkiego, reprezentanci związków zawodowych – trzeba im oddać, ze dzielnie wspomagali kierownictwo firmy w trudnym okresie  ” choroby, niemal agonii i śmierci  klinicznej i odradzania –   reprezentanci urzedow, parlamentarzysci szwedzcy i wielu innych, którzy przyczynili się do uratowania marki.

Podczas dwudniowej inauguracji  m.in   będą   mogli podziwiac produkcje.

Następni będą dziennikarze z całego świata – 250 zostało zaproszonych  , – którzy od poniedziałku  będą mieli tzw. dwudniowy program, z prezentacja samochodu  jazdami próbnymi na torze  VOLVO -, obserwacja produkcji, spotkaniami z ludźmi z SAABa. Kolejna grupa to  będą dealerzy, firmy leasingowe, klienci flotowi i inni. Wszyscy przejdą ten sam program „testowania” samochodu- jazda z lotniska do Trollhättan i jazdy na torze.

Efektem ubocznym jest odżycie Trollhättan. Miasto, które już  się  zegnało z Saabem, w którym ceny mieszkań spadały, lokale użytkowe zaczynały pustoszeć,  – miasto złapało nie tylko drugi oddech, ale wiatr w żagle. Nie moze nadążyć z zapotrzebowaniem firm na nowych pracowników, z zapotrzebowaniem  na lokale. Wielu dostawców Saaba chce być jak najbliżej i nawet wynajęliby powierzchnie produkcyjne na terenie fabryki.  Saab sam jednak wypełnia je nowymi maszynami i nie dzieli się z innymi. Wiec korzysta na tym  miasto.O czym niektórzy  będą mogli przekonać się podczas Saab Festival w lipcu 2010.

Za  lat kilkanaście  bardzo stare, stare, nowe i najnowsze Saaby będą mogły uczestniczyc w zlocie jak ten.

(zdjecie: Leszek S.)

Przy patelni takiej  jak ta:

(Zdjecie : z arch. Leszka S.)

Saab Up!

( zdjęcie Leszek S.)

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: