Saab 9-3 Tri Fuel + kilka wiadomosci


Szwedzki AutoMotor&Sport testuje  Saaba 9-3  Sport Combi TriFuel.  Samochód może używać benzyny, E85 oraz Biogazu. Oprócz normalnego baku o pojemności 61 litrów ma tez zbiornik na gaz o pojemności 102 litrów.  Umieszczenie w samochodzie zbiornika na gaz spowodowało podwyższenie podłogi bagażnika o 10 cm. Samochód z zimnym silnikiem startuje automatycznie na benzynie/E85. Po starcie można zmienić benzynę /E85  na gaz. W fabryce trwają prace nad zastosowaniem automatycznego wyboru gazu jako paliwa pierwszego wyboru. Mając oba zbiorniki wypełnione, można przejechać  ca 1000 km. Przy benzynie moc silnika wynosi 150 KM, przy E85 -175 KM. Tyle samo mocy jest przy gazie.

(Zdjecie : AMS.)

______________________

Jan Åke Jonsson w wywiadzie dla szwedzkiego AMS:(fragmenty wywiadu)

Jaka wersja nowego 9-5 *podoba ci się najbardziej?

Długo jezdzilem turbo 2.0 z automatem i sportowym zawieszeniem. Uważam, ze jest to najbardziej optymalna wersja  z właściwymi proporcjami osiągów, komfortu i zużycia paliwa. Bardzo przyjemny w prowadzeniu.

Jakie jest najczęściej otrzymywane pytanie dotyczące Viktora Mullera?

„Jak się z nim pracuje ? Jak to się dzieje,z e tak dobrze współpracujecie?

I jaka jest odpowiedz?

Mamy fantastyczna chemie. Polubiliśmy się od poczatku. Mamy duzi wspólnego: silna wole aby rozwijać firmę , dużo entuzjazmu i nie poddajemy się. Jesteśmy uparci.

Jaka jest dla ciebie największa niespodzianka  związana z nowym Saabem 9-5 ?

Ze tak wielu dziennikarzy uważa, ze jest to bardzo dobry samochód.

* link daje pełne możliwości „zbudowania” swojego Saaba 9-5.

_____________________

Prasa szwedzka i światowa jest pełna bardzo pozytywnych artykułów omawiających  nowego Saaba , jego osiągi, design , komfort, wielkość. 250 dziennikarzy ze awista ma okazje poznawać  nowego 9-5 podczas  dwudniowych „warsztatów saabowskich ” w Trollhättan.

______________________

Viktor Muller powiedział, ze w ciągu najbliższych  100 dni zapadnie decyzja  o budowie nowego Saaba 92.Prace projektowe trwają i jest pewne,z e jeśli dostanie zielone światłu,  będzie  miał oznaczenie 92 . Będzie tez  konkurentem  Mini i Audi. Jesli wejdzie do produkcji, to na rynku pojawi się w 2014, chociaż Muller chciałby go widzie  już w 2013. Pewnym jest tez, z e nie będzie to  Saab 92 Retro, lecz nowoczesna , opływowa konstrukcja w klasie premium. I na tym kończą się podobieństwa z 92 . Wg VM oferowana tez będzie wersja hybrydowa. Zostały  już  zdefiniowane kształt, rozmiary i specyfikacje nowego 92. Ma być produkowany – -jeśli zapadnie decyzja – w ilości ca 30-60.000 samochodów rocznie.

Na razie prowadzone są wstępne  rozmowy o wspólnej budowie platformy, natomiast tzw. road show w celu pozyskania inwestorów przewidywany jest po opublikowaniu  ekonomicznych   półrocznych wyników  Saaba.

Trzymamy kciuki.

Saab Up!

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: