Nowy 93 – rywal Audi A3


Pierwsze szczegóły o nowym 9-3 zostały opublikowane przez autocar.co.uk.

Nowy 9-3 pojawi się na rynku w roku 2012. Saab wraca do nazwy 93 a sam model ma być wersja hatchback nawiązująca do klasycznej 900.Nowa 93 jest niezbędna Saabowi do rewitalizacji parku, gdyż obecny „nowy” 9-5  mimo ,  ze pojawił się dopiero na rynku, jest zbudowany jeszcze w czasach „gm-skiej smuty”  a obecny 9-3 SS tez już ma swoje lata .

Saab 93 ma zostać zbudowany na platformie „Phoenix Architecture” , którą ma byc podstawa linii 93 oraz następcy obecnego 9-5.

Program  nowego 93 przewiduje  wersje cabrio, trzy-drzwiowy hatchback  oraz kombi. Samochód ma być większy od Audi A3, lecz cenowo skalkulowany na tym samym poziomie. Stylistycznie oparty na obecnym 9-5 , z wiekszym naciskiem na bardziej „lotnicza” linie.Prawie nic nie wiadomo o silnikach, lecz najbardziej prawdopodobnym jest,z e nie beda to tylko zmodyfikowane  silniki GM.  Spekuluje się 0 benzynowym silniku 184 konnym 1,6 turbo  , jaki obecnie jest w Cooper S oraz 112 konnym dieslu używanym obecnie  w Countryman.  Ten silnik może współpracować z sześciobiegową skrzynia  oraz z napędem na cztery kola.   Źródła „inside” BMW  mówią, ze firma BMW nie będzie miała problemów z dostarczeniem odpowiednich ilości modeli silnikowych innym producentom- czytaj -Saab AB.

________________________

😀   to oczywiście 9-5

Bio Power :

Saab Up!

Reklamy

komentarze 4

  1. Mam nadzieję, że ten obrazek to tylko spekulacja, bo tył to kopia 9-3 kombi, a przerośnięty przód jak w jakimś japończyku…

  2. Jeżeli linią ma nawiązywać do 900 to OK. Natomiast pytanie „jak bardzo nawiązywać”
    Z drugiej strony: gdyby nie SAAB 99 to i 900 by nie było. A w stosunku do 95. 96 – 99 jest stylistyczną rewolucją.
    Według mnie – fajnie, że jest coś nowego. A gdy już projekt będzie nabierał konkretnych kształtów – zobaczymy. Możliwe, że te prezentacje to tylko pierwsze wizualizacje mające na celu sondaż klientów. Oby tak było i oby stylizacja na końcu spowodowała, że SAABów będzie się produkowało 250 tys rocznie (więcej nie bo będzie za bardzo „popularny” 🙂 )

  3. ja sie troche obawiam, ze w saabach juz nigdy silnikow saaba nie bedzie ;/

  4. A ile to SAAB produkował własnych silników? Przecież to tylko de facto krótki okres w dziejach firmy. Jeżeli można kupić tanio coś dobrego, sprawdzonego, to dlaczego nie? Tym bardziej że SAAB będzie musiał być rentowny przy dość niskim wolumenie sprzedaży więc swoją drogą to musowa sytuacja.
    Zwróćcie uwagę też na BMW jako firmę, spólki-córki tejże produkują auta rozpoznawalne, charakterystyczne, czyli SAAB do tej grupy zalicza się jak najbardziej. Powiem więcej: nauczylismy się traktówać JSM jako co najmniej cud techniki, a prawda jest taka że zawsze były to auta do codziennego uzytku, solidne, trwałe, po szwedzku praktyczne, a klasę premium zrobiła z SAABa niska skala produkcji, jakość, dobre silniki oraz oryginalność.
    Moim zdaniem związki z BMW mogą okazać siędużo silniejsze niż nam się teraz wydaje a JSM będzie pozycjonowana na rynku w bardziej dostępnym cenowo segmencie.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: