Saab AB na giełdę w kwietniu 2012


Salon w Paryzu obok świetnie przyjętego nowego Saaba  ePower 9-3 zapowiada tez inne nowosci „saabowe”..

Pierwsza to podpisana umowa o dostawie silników benzynowych BMW do  nowego Saaba 9-3 i potencjalnie rozszerzenie współpracy miedzy koncernami. . Nadal dyskutuje się dostawy m.in. skrzyń biegów . Bardzo mile i interesujące, ale Saab jest jednym z mniejszych producentów samochodów a w obecnym świecie motoryzacyjnym wszyscy współpracują ze wszystkimi. Nawet Mercedes i BMW w celu zmniejszenia kosztów rozwojowych bliska współpracują  w  tzw. elementach „niewidocznych” . Dieslowskie silniki BMW to efekt współpracy  BMW-PSA i zbierają zasłużone pochwały zarówno inżynierów, jak i użytkowników. Diesle te można je znaleźć m.in. w Citroenie, Pegeuocie, MINI, Mitsubishi   a sama firma  PSA dostarczała silniki do Volvo s 40 i V 50). Oczywiście lepiej brzmi ” Saab z silnikiem BMW”   aniżeli „Saab z silnikiem GM” – tak naprawdę Powertrain, czyli FIAT we współpracy z GM. Przypomnę tez, ze w latach 60 i 70 Saab współpracował „silnikowo”  z Triumphem oraz Fordem.  Dla odmiany Saabowskie doświadczenia z silnikami na etanol przysłużą się  BMW .

Zapowiadałem umowę BMW – SAAB  już w poniedziałek, informując tez o stworzeniu przez Saab AB oraz American Axle  wspolnej firmy rozwojowej.

Kolejne nowości i sygnaly:

– zwiększenie w najblizszych dniach zatrudnienia w dziale karoserii 0 30 osób

– wprowadzenie w najbliższej przyszłości kolejnej zmiany produkcyjnej, co zwiększy ilość zatrudnionych  o 200-300 osób. Koniec roku 2010.

– umowa dystrybucyjna  na rynek chiński – decyzja o wyborze partnera zapadnie pod koniec roku.

-uruchomienie własnej produkcji Saabow na rynku chińskim – w perspektywie 2-3 lat.

Jason Castriota w wywiadzie dla Svenska Dagbladet/AutoMotor& Sport ujawnił kilka detali wokół swych pierwszych spotkań z VM I JAJ-em. Pierwsze spotkania zamiast 15 minut trwały godzinami i zamieniły się w robocze dyskusje o projektach i w rezultacie przejście Jasona do Saaba.  Jason definiuje bardzo trafnie obu panów jako Clarka Kenta oraz Supermana. Jason zapowiedział, ze nowy ” 9-3 ” będzie miał nadwozie   combi-coupe.  Modele w pełnej skali  są już gotowe od miesiąca, na razie nie wyciekły żadne szkice/zdjęcia. Jason zapowiada pewne ożywienie zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne. Zamiast dotychczasowej „dyskretnej” elegancji – „zdecydowana”  elegancję, bardziej ciepłą i z naturalnych materiałów. Projektant o włoskich korzeniach,  silnik z BMW i szwedzka jakość. Brzmi nieźle.   Kiedy się pojawi?  Sam koncept na pewno zacznie „wyciekać” wkrótce i na pewno będzie gorąco dyskutowany.  Nowa „9-3” będzie wg Jasona   raczej nowa 900-etka 😉 i  pojawi się  na rynku w 2012.

Najważniejsza wiadomość: gromadźcie zaskórniaki.

Viktor Muller po raz pierwszy bardzo konkretnie  zapowiedzial, ze w kwietniu 2011 na giełdę w Sztokholmie trafia akcje Saab Automobile AB.

Sam Viktor Muller zostal wybrany ” Przedsiębiorcą Roku„. Ten zaszczytny tytuł przyznało pismo Automotive News Europe. Nagrodę w uznaniu zasług Viktora Mullera w uratowaniu Saaba oraz za dynamizm działania wreczono w środę 29 wrzesnia podczas   Eurostar Awards.  Szczególnie podkreślono zasługi VM za chęć „przywrócenia Saabowi skandynawskich korzeni”.

VM dziękując za nagrodę podkreślił , ze to nie jest tylko jego zasługa , ale JAJ i cala załoga Saab Automobile AB ma w niej swój olbrzymi udział i ze sukces nie byłby mozliwy bez ich wsparcia i wytrzymałości.

Saab Up!

Reklamy

Jedna odpowiedź

  1. „nowy ” 9-3 ” będzie miał nadwozie combi-coupe”
    Wow! Dla mnie to najważniejsza wiadomość od momentu podniesienia Saaba z popiołów. Na to czekałem. Na prawdziwego następcę krokodyla i starego dobrego 9-3 coupe-combi!!!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: