Losy Saaba, part VII

W dniu 01.12.2009 r. odbyło się posiedzenie Zarządu General Motors, podczas którego rozważano również los marki SAAB. Decyzja Zarządu GM jest następująca: od 01.12.2009 r. do 31.12.2009 r. zostanie dokonane wartościowanie możliwości sprzedaży firmy jako całości. W procesie wartościowania udział wezmą Deutsche Bank jako doradca GM, wyznaczony negocjator ze strony Zarządu GM, kierownictwo Saab Automobile oraz przedstawiciele rządu szwedzkiego i potencjalnych kupców. Nie będzie żadnych wypowiedzi na ten temat, dopóki rozmowy się nie zakończą. Saab Automobile będzie finansowany przez GM do 31.12.2009 r. Jeśli perspektywy sprzedaży okażą się pozytywne, GM będzie finansował SAAB-a do momentu sprzedaży. Na dzień dzisiejszy rozważane są Renco jako inwestor finansowy oraz niezależnie chińska firma BAIC. Merbanco, wymieniane jako trzeci potencjalny nabywca marki, nie zostało zaproszone do rozmów. Wymieniany przez niektórych holenderski Spyker nie jest traktowany poważnie. W działaniach Saab Automobile deklarowane jest przejecie planu biznesowego, przygotowanego przez Saab/Koenigsegg Group. Przyspieszyłoby to proces sprzedaży i nie wymagało dodatkowego angażowania Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI). Pożyczka EBI została przyznana Saabowi a nie podmiotowi kupującemu. Przypomina się, ze podczas negocjacji przygotowano i podpisano 86 umów technicznych pomiędzy GM a Saabem. Olbrzymią prace na rzecz „usamodzielnienia” wykonało szefostwo i zespól Saab Automobile.

Na podstawie doniesień i przecieków z prasy światowej opracował: AIR

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: