SAAB Saved

Dzisiaj, 26 stycznia 2010 roku, jak Feniks z popiołów, odrodziła się firma SAAB, skazana przez firmę General Motors (GM) na zagładę. Po wielomiesięcznym, ciężkim dla wszystkich oczekiwaniu, co przyniesie jutro, po szarpaninie nerwów i po ogromnie wyczerpujących negocjacjach ogłoszono powstanie firmy SAAB Spyker Automobile.

GM podczas telekonferencji, anonsującej sprzedaż marki SAAB firmie Spyker Cars, podkreślił niesamowitą wręcz lojalność właścicieli Saabów na całym Świecie oraz ich ogromne wsparcie dla marki. Pierwszy telefon – jaki po podpisaniu przedwstępnej umowy kupna-sprzedaży SAABa wykonał Victor Muller, był do Steva Wade´a, „bloggera” (www.saabunited.com), który sprawił, że Saabianie na całym Świecie zjednoczyli się w akcji ratowania marki i ich/nasza presja sprawiła, że GM musiał przewartościować swą decyzję o zamknięciu marki i zamiast zamknięcia sprzedać SAAB-a. Zamiast pisać długie epistoły, pozwolimy sobie zacytować obszerne fragmenty wspólnej konferencji prasowej: Jana Åke Jonssona, (CEO Saab Automobile AB w Trollhättan Szwecja), oraz Victora Mullera, (CEO Spyker Cars Holandia). Konferencji, na której hasło „Save Saab” zamienione zostało na „Saab Saved„.

Jan Åke Jonsson:Thank to our employess, suppliers, customers.

Dziękujemy pracownikom, dostawcom klientom. Przyszłość Saaba została zabezpieczona. Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że SAAB znalazł nowego właściciela. Chcemy kontynuować rozwój marki. Chcemy wystartować z nowymi produktami w segmencie premium. Mamy wsparcie od nowych właścicieli, od rządu szwedzkiego, mamy silna markę i nowe samochody. Mamy świetną fabrykę i świetnych pracowników, którzy potrafią produkować dobre samochody. Chcemy wystartować produkcję jak najszybciej, rozwijać nowe produkty. Mamy strukturę, która umożliwia szybkie wejście nowego gracza, Spyker Cars.

Victor Muller:
I am extremly proud. This is a wonderfull starting point for Spyker and Saab. The result is the most importnat. Saab is the iconic brand with swedish roots.

Udało nam się kupić Saaba, markę-ikonę ze szwedzkimi korzeniami. To mogło się zdarzyć tylko w niezwykłych czasach, że tak mała marka jak Spyker, mogła kupić SAABa. Transakcja zostanie zamknięta w ciągu 2-3 tygodni. Saab musi stanąć na własnych nogach. Marka Saab ma fenomenalne zasoby w firmie, fenomenalnych ludzi, świetną fabrykę, świetne produkty. Obie marki: Saab i Spyker będą niezależnymi firmami, pracującymi pod wspólnym dachem. Ten wielomiesięczny, ciężki czas był wyzwaniem dla wszystkich. Nie będzie łatwo, ale chcemy w ciągu kilku lat stać się dochodową firmą. Fantastyczny management i pracownicy SAABa pomogą nam odnieść sukces. Chce podziękować w pierwszej kolejności klientom, którzy organizowali konwoje na Świecie pod hasłem „SAVE SAAB”. Właściciele Saabów okazali się najbardziej lojalną grupą posiadaczy samochodów. Mam nadzieje, że inni ludzie zaczną kupować Saaby, żeby marka przeżyła i żyła. Chcę podziękować pracownikom, wspierającym management, który nigdy nie chciał się poddać. Jestem ogromnie dumny, że dzisiejsza umowa stanowi nowy punkt startowy dla Saaba i Spyker Cars. Właścicielami Spyker Cars są fundusz Mutual z Abu Dhabi, osobiście Victor Muller, który wykupił pakiet rodziny Antonov, plus kilka funduszy inwestycyjnych. Ta grupa będzie udziałowcem SAAB Spyker Automobile. Chcę podziękować rządowi szwedzkiemu za wsparcie. Stare samochody marki Saab są piękne jak małe samoloty bez skrzydeł. Nasze firmy, SAAB i Spyker Cars, uzupełniają się nawzajem technologicznie .Saab może rozkwitać przy produkcji ok. 100.000 samochodów rocznie. Saab będzie konkurował z Audi, nie z Oplem. Chcemy odzyskać klientów. Ważne, że Saab będzie produkowany w Szwecji, nie w Mombaju, gdyż inaczej zamiast Saabów kupowalibyście Tata.

Victor Muller

SAAB UP!

Dodaj komentarz