Krotka historia nerwowych miesięcy SAABa Part.I Spyker Automobiles SA.

================
AFP: Spyker  kupuje Saaba. Więcej  za chwile.
================
Wg prasy szwedzkiej rząd ma zatwierdzić dzisiaj formalnie decyzje o udzieleniu gwarancji Spyker Cars  na pożyczkę EBI dla SAAB Automobile AB a GM ma poinformować późnym popołudniem o decyzji sprzedaży Saab Automobile AB .
================
25.01.2010.
Resumując ostatnie wydarzenia : glosy mediów szwedzkich  w sprawie dealu GM- Spyker Cars  są „ostrożnie optymistyczne”. Nadal wskazuje się na poważne  ryzyko wycofania się GM ze sprzedaży Saaba.I nadal wskazuje się na  mało aktywna postawę rządu szwedzkiego jako jedno z zagrożeń. Jest jednak nadzieja,ze deal dojdzie do skutku.
================
23.01.2010.
Tylko krotko: Reprezentanci Spyker Cars oraz reprezentanci z GM są w Sztokholmie. Jak to zdefiniowano: negocjują sprzedaż/kupno Saaba. Negocjacje GM-Spyker Cars trwają i są bliskie pozytywnego zakończenia. Saab UP.
================
Likwidator SAAB Automobile nie spieszy się z praca. Jest na miejscu, ale nie dokonuje żadnych radykalnych działań. Jednocześnie źródła informują,ze trwają ostre negocjacje pomiędzy GM a zarowno Spyker Cars, jak i Genii Capital. GM ocenia ofertę Spyker Cars jako „mocniejsza”.  Lecz Genii Capital nadal chce kupić SAABa i składa nowa propozycje.
================
Znana jest oferta Spyker Cars  na zakup Saab : 75 milionów US gotówką, 325 milionów US w akcjach preferencyjnych nowej firmy jaka powstanie po sprzedaży SAABa. GM zatrzymałby dodatkowo 100 milionów US z  obecnej „kasy” SAAB-a. Nie ma jeszcze ostatecznej decyzji GM- może ona zapaść w poniedziałek.
================

Bardzo interesująca wiadomość: Wg Larsa Carlströma, koordynatora grupy
Genii Capital + Bernie Ecclestone : otrzymałem sygnały, z e nasza oferta
jest brana pod uwagę i ze w krótkim czasie zaczniemy negocjacje. Chce
powiedzieć, ze nawet jeśli nas nie wybiorą, to i tak będziemy w tym
dealu.

Potwierdził pośrednio potencjalna współpracę ze Spyker Cars?
http://translate.google.nl/translate?hl=sv&sl=sv&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.gt.se%2Fnyheter%2F1.1845573%2Fdarfor-kan-genii-kopa-saab
=================
Kciuki, kciuki, kciuki !
================
Szef konsorcjum Merbanco + MBO poinformował przed chwila.: GM poinformował nas , ze nie zostaliśmy wybrani jako kupiec dla Saaba. Po 9 miesiącach ciężkich negocjacji z żalem musimy rozstać się z projektem. Wiadomość o odrzuceniu oferty Merbanco oznacza , ze GM dokona wyboru
miedzy Spyker Cars a Genii Capital + Bernie Ecclestone. Saab Up!
================
Wg zgodnych  ocen Merbanco, Spyker Cars, Genii Capital jesteśmy w kulminacyjnym momencie negocjacji  : „To be or not to be”  Saaba. Pozwole sobie na „kolokwializm” – oferenci oraz świat powiedzieli  GM-owi : SPRAWDZAM. Saab Up !
================
Merbanco i CJ: jesteśmy wszyscy w takim punkcie,ze GM MUSI się zdecydować na jednego z trzech oferentów.Sadze,z e w ciągu kilku dni będzie wiadomo, kto z naszej trojki jest kupującym. Uważam,ze nasza oferta jest najlepsza, ale życzę każdemu,zeby mógł kupić Saaba, gdyż los Saaba jest najważniejszy.

================
GM próbuje wycisnąć z oferentów każdego dolara. Konsorcjum Merbanco + MBO poinformowało, ze przekazało GM swoja poprawiona ofertę. Wcześniej była informacja, ze Spyker Cars i Genii Capital maja oferty „zadowalające” GM .
CEO Jan Åke Jonsson i zarząd formalnie zachowują swe stanowiska, ale cala  moc decyzyjna znajduje sie w rekach dwóch syndyków. Jest to niezwykle rzadka sytuacja, lecz szwedzki Bolagsverekt uznał,ze ponieważ los dotyczy bardzo dużej firmy na terenie Szwecji , to  jest niezbędny dodatkowy  syndyk z terenu Szwecji.Syndykami zostali: Brytyjczyk Steven Taylor oraz Szwed Peter Törngren .
GM ma ciężki orzech medialny do zgryzienia. Na Auto Show w Detroit mówi sie bardzo dużo o marce, która nawet nie jest tam reprezentowana. I wieści o protestach na całym świecie „psuja” medialna prezentacje GM
================
Ciężki czas, uff… Oferty na zakup Saaba są analizowane w Europie.
Jeden z członków zarządu GM Europa powiedział, ze ostateczna decyzja o
sprzedaży może zapaść do końca miesiąca lub na początku lutego. Mozna
to interpretować : MoU teraz, umowa kupna-sprzedaży(SPA) do końca
miesiąca/ początku lutego.
Nick Reilly, szef GM Europa, prowadzący analizę ofert, powiedział w Detroit, ze dwie oferty są  realne: Spyker Cars i Genii Capital. Nie chciał wchodzić w szczegóły analizy ofert . Wspomniał tylko,ze produkcja w Trollhättan będzie na pewno trwała przez najbliższe 2-3 tygodnie.
http://abcnews.go.com/Business/wireStory?id=9539737
================
W Trollhättan odbyl sie strajk pracownikow Saab Automobile AB. Przeciwko GM i z apelem o szybka sprzedaz Saaba.
================
CJ z Merbanco :
The Swden guarantee is on Saab, secured by Saab assets, and for the Saab Business Plan. All have been reviewed over these many months.

Our failed pursuit in the past was based on us not solving the puzzle, or meeting the Seller’s wishes. That was our fault. We believe we have done this now by listening and being flexible with the Seller. Now we need the same from the Government.

Given the situation, there is no reason for the government to not review and approve/or not the candidates. GM won’t pick a winner unless they have the funding and the EIB is a must. A classic Catch22. Somebody has to give here and logic states it is the side than stands to lose a vtal industry, a crown jewel in fact.

This shouldn’t be very difficult.
================
Dosłownie przed chwila  Christopher Johnston z Merbanco potwierdził, , ze trwają dalsze rozmowy z GM. Jest przekonany, ze Saab zostanie sprzedany, ma nadzieje, ze  Merbanco będzie tym „wybranym”.Wszystkie oferty są mocne. CJ oczekuje tez bardziej zdecydowanego stanowiska rządu szwedzkiego.

Dwie wypowiedzi. Sens pierwszej potwierdzony przez CJ. Druga to jego dodatkowa wypowiedz.

I.
„If somebody comes in with the money,” according to Ed.

And according to CJ that somebody is „the Swedish government.”

Which means to me that the Swedish guarantees are still not in place or the EIB loan is still not in place or both.

I don’t think its the buyers. I think its the Swedish government and the European Banks who still have not got their s**t together.

It is not like they haven’t had time.”

II, CJ, Merbanco :
” There have been a few material changes, but the basics have been around since spring. The Sweden support is the key now, as is (I’m guessing) the experience and capability of the Buyer. While we can’t disclose the members of our group, I can tell you they are „stronger than bear’s breath”. Titans of industry, in fact.

Given the time we have put in on Saab, there isn’t a better informed offer on the table. If our proposal today were made back in Zurich, I have no doubt we would have had this closed.”

================

Na wtorek, 12/1/2010, w godz. 12-14, zaplanowany jest i ogłoszony strajk w Trollhättan. Pracownicy Saab Automobile AB przerywają prace, domagając się od GM sprzedaży Saaba. Wszystkie związki zawodowe działające w Saab AB biorą udział w strajku. Ok. 3500 pracowników weźmie udział w proteście.
================
Najnowsze i bardzo przykre. Nie jest to oficjalna decyzja GM, ale najpierw Bob Lutz a  teraz  Ed Whitacre (CEO GM)  na Auto Show w Detroit:  Chcemy 450.00.000 USD,  żadna z ofert nie proponuje tej sumy.  Nie widzimy szansy na sprzedaż Saaba.
================
Do czasu rozpatrzenie przez szwedzki Bolagsverekt wniosku GM o  likwidacje – co potrwa kilka dni – za działalność firmy nadal odpowiedzialny jest Jan Åke Jonsson oraz zarząd firmy.
Jednocześnie Genii Capital potwierdziło fakt złożenia oferty – były niejasności, czy formalnie  zostało to zrobione.
Genii Capital nadal chce przelać na konto GM ” gotówkowe  zabezpieczenie ” na poczet kupna.
W sprawie linii do tłoczenia  nadwozia nowego 9-5  : DI powołuje się na źródło i jest pewne  tej informacji, GM zaprzecza. słowa przeciwko słowom, ale możliwym jest,ze ujawnienie informacji zaszkodziło planom GM:
===================

Napisano: 2010-01-10 00:18:33 

Wg Göteborgsposten, w Trollhättan znajduje sie „większa czesc ” linii do produkcji nowego 9-5. W Rüsselsheim znajduje sie linia do tloczenia nadwozia, skad mialo ono być wysylane do Trollhättan.
Stefan Weinmann- rzecznik prasowy GM twierdzi, ze  nie ma decyzji o wysłaniu linii 9-5 do Chin. Jednocześnie  mówi on, ze nie będzie się wypowiadał o opiniach poszczególnych członków zarządu w sprawie losów Saaba.
Zarząd GM jest podzielony i jest grupa, ktora za wszelka cene sprzeciwia sie  sprzedazy Saab Automobile AB.
Jöran Hägglund ma odbyć jutro pierwsze spotkanie z zarządem GM.


Napisano: 2010-01-10 23:11:10 

W poniedziałek rusza ponownie produkcja samochodów. Wg doniesień Göteborgs Posten , Saab Automobile AB ma ca 500-600 zamówieni na nowego  Saaba 9-5.Te zamówienia maja zostać zrealizowane.


Napisano: 2010-01-11 00:31:37 

Never ending story.
Bob Lutz, niezwykle „mocny człowiek” w GM,   udzielil wywiadu szwedzkiemu TT. W wywiadzie powiedzial m.in.:
1. Prędzej zamkniemy Saaba  anizeli sprzedamy komus bez wystarczających finansów
2. Wiemy, ile kosztuje zamkniecie Saaba: Nie wiemy, ile moze nas kosztowac, jesli nowy nabywca nie da rady  a koszty (zobowiązania)  spadna znow na nas.
3. Nie bedzie nowego Saaba  jako Buicka ani w Usa, ani w Chinach, ani gdzie indziej.
4. Niezmiernie szkoda, gdyz nowy Saab 9-5 to fantastyczny samochod.
5. Nacisnelismy start : stop dla  Saaba. I duzo trzeba,żebyśmy zmienili decyzje.
6. Raczej koniec( Saaba)  z terrorem, aniżeli terror bez końca. ( czytaj: raczej zamkniemy Saaba  mimo protestów na świecie aniżeli będziemy żyć z terrorem kosztów)

Dodaj komentarz