Krotka historia, part IV

Streszczone przypomnienie planu, jak  Spyker widzi  przyszlosc Saaba  (ex plan  Koenigsegg ) :

* 9-3 (2012), 9-5 (2010) , 9-4X Crossover (2010/2011 – ewentualnie  Cadillac SRX)

* 9-1 nie planowany

* Koncept auto AERO X ma byc ewentualnie produkowany, jak pozwola na to finanse.

* US siatka dealerska  zredukowana z 218 do 137

* Saab zatrzyma siedzibe firmy, administracje, osrodek badawczo-rozwojowy, produkcje w
Trollhättan.Tylko  9-4X ma byc produkowany w fabryce GM w Ramos Arizpe/Meksyk

* Saab bedzie jeszcze przez pare lat otrzymywac silniki,podzespoly i czesci (9-5, 9-4X) od GM

* Spyker otrzyma saabowska technologie napedu AWD dla swoich produktow

* Auta Spykera beda sprzedawane przez  Bentley-, Lamborghini- i wybranych ,tzw.
Hig-End-Saab dealerow

* break even przy 100.000 sztuk w 2011 lub 2012 (realnie bylo 2008 : 93.000, 2009 : 60.000)

Niestety GM nadal nie zaakceptowal zadnej z ofert i planuje zamkniecie fabryki na 07.01.10.

_____________

Bloomberg podaje,z e GM „jest niezadowolony ” z obecnych ofert prezentowanych przez Spyker Cars i Merbanco.
Wg cytowanego przez Bloombergs „zrodla z GM”, problemem jest przyszle finasowanie SAAB-a  i obawa GM, ze nowi inwestorzy ” nie dadza rady” utrzymac marki. (Co za pierniczona hipokryzja- przypisek AIR.)
Christer Johnson z Merbanco potwierdza, ze rozmowy trwaja i ze robia wszystko, zeby kupic Saaba. Victor Muller dla odmiany „obawia sie, ze GM nie bierze pod uwage Spyker Cars  jako pierwszego  kandydata do kupna”.
Rzad szwedzki  wykazuje za malo zdecydowania i dzialania, zeby zmusic GM do sprzedazy SAAB-a.

Jako ciekawostka:  Prawa do marki Saab  naleza w duzej czesci do koncernu Saab Defence i bez zgody SAAB Defence  GM nie moze sprzedac praw ot tak sobie.

Yankee bastards

______________

Dealerzy Saab w USA wystosowali list otwarty do GM. List podpisal przewodniczacy organizacji dealerow, Kurt A . Schirm.
W lisicie czytamy m.in. : Czy GM rzeczywiscie robi wszystko,zeby sprzedac Saaba.  Przywoluje sie rowniez,ze juz w lutym dealerzy w USA zostali zmuszeni do podpisania nowych umow, w ktorych GM gwarantowal sobie prawo do uniewaznienia umow, jesli sprzedaz Saaba sie nie powiedzie.Jednoczesnei  uniewaznienie umowy mialo chronic GM przed odszkodowaniem dla dealerow.  Wskazuje sie rowniez na fakt,z e zamkniecie marki spowoduje strate ca 5000 miejsc pracy w USA.
Jesli Spyker Cars wypelnia normy, postawione przez GM sprzedawcy, a mimo to GM nie sprzeda Saaba, wowczas bedziemy uwazali, ze to GM nie dopelnil swej umowy i bedziemy zadac odszkodowan.
Jestesmy przekonani, ze marka Saab warta jest istnienia. Uwazamy rowniez,ze Spyker Cars jest odpowiednim kandydatem do kupna . Oferty kupna zlozylo  piec firm a 30 wykazywalo zainteresowanie. Mimo to GM nadal rozwaza” smierc Saaba”. Uwazmy,ze ta decyzja nie lezy  w interesie podatnikow oraz  nie poprawi obrazu GM wsrod kupujacych.
Zwiazki zawodowe kontaktowaly sie z departamentem finansow administracji USA.
Wg info, sygnaly  stamtad sa „pozytywne” gdyz dep.finansow zalezy na dobrych  rezultatach GM. Pamietaja tam tez, z e GM- owi udzielono pomocy panstwowej.  Wskazano rowniez na potrzebe  rozwiania przez GM  wszelkich niejasnosci w sprawie sprzedazy SAABa. Oraz mowiono o roznicy miedzy Fordem, ktory sprzedal juz kilka marek z dobrym skutkiem a GM, ktory w tym porownaniu wypadl fatalnie.

GM = Yankee bastards
==============
Victor Muller, Spyker Cars, informuje,ze  twz. deadline   na decyzje GM w sprawie dalszych losow  Saaba zostal przesuniety na 7 stycznia.
GM jak zwykle odmawia komentarzy.
Wg Eric Geersa, rzecznika prasowego SAAB-a,  wraz z decyzja GM z 18 grudnia o ” procesie zamykania ” marki Saab wszystkie wczesniejsze daty stracily waznosc i obecne rozmowy o sprzedazy sa po prostu czescia normalnego procesu dzialania firmy.
Zostalo rowniez potwierdzone,ze rozmowy o sprzedazy SAABa prowadzone sa rowniez z innymi podmiotami. Oraz ze produkcja  Saabow, aby „zakonczyc zamowienia”, zostanie  wznowiona w drugim  tygodniu stycznia.

______________

Wyjasniam:
1.GM podjal decyzje o „ostateczna decyzja o zamknieciu  marki Saab” zapadnie do 31.12. 2009.
2. W miedzyczasie trwaja przygotowania do procesu zamykania marki i dalszych losow
3. w miedzyczasie prowadzone sa rozmowy na temat sprzedazy Saaba jako calosci
a) Spyker Cars
b)Merbanco + MBO

zaleznie od rezultatu tych rozmow:
a) albo bedzie kontynuowany proces „zamykania ” marki
b) albo Saab zostanie sprzedany komus z w/w.

I wlasnei przedluzenie tego wczesniejszego „deadline” zostalo zaawizowane przez Paula  Åkerlunda.
Jednoczesnie zarowno Victor Muller, jak Christer Johnsson sa ” umiarkowanymi optymistami” ze uda im sie „rozpoczac prawdziwe rozmowy” o sprzedazy jeszcze w tym tygodniu.

Wiem, skomplikowane to wszystko,ale to bastardzi z GM tak sie zachowuja.

Wg najnowszych wiadomosci:
Bloomberg News cytuje  Paul Åkerlunda, przewodniczacego klubu Zwiazku Metalowcow oraz czlonka Zarzadu Saaba:  Data 31.12 nei jest data ostateczna na podjecie decyzji przez GM. Jesli sa prowadzone rozmowy, to ostateczna decyzja o sprzedazy lub dalszych losach Saaba moze zostac podjeta nawet pozniej.

Jednoczesnei Merbanco i Spyker Cars potwierdzaja,z e dalej trwaja rozmowy z GM. Spyker ponowil swa poprawiona oferte 20 grudnia.
GM  mowi:
” Zamykamy Saaba i negocjajce z potencjalnymi kupcami sa czescia tego procesu. Nie udzialamy zadnych innych komentarzy. ”

Bastards. Yankee bastards

_____________

Wchodzimy w ostatnie dni roku.
Spyker- dalej trwaja rozmowy
Merbanco + MBO – dalej trwaja rozmowy, ale wg CEO Merbanco- sa gotowi do podpisania, jesli GM sie zdecyduje sprzedac Saaba.
Gdyz: Wg zrodel , na jakie powoluje sie Dagens Industri w Szwecji, GM nagle „dostrzegl pozytywne elementy ” w zamknieciu Saaba. I ” bastardzi” wymyslili, ze przeciez mozna  po pierwsze – nakleic inny znaczek  i zamiast Saaba 9-5  sprzedawac Buicka. Juz robia ten numer, sprzedajc Buicka Regal , czyli przebrana Insignie.  Po drugie. Zamiast Saab-a 9-5  nakleic znaczek Opla i sprzedawac  sprzedawac jako Opla Senatora.  9-5 jest dluzszy od Insignii.
Wycenia sie wartosc linii do produkcji nowej 9-5 na ca 200 mil. US.

___________

Spyker: po swietach przedstawimy publicznie nasza oferte dla GM
GM do Zarzadu SAAB-a : zacznijcie przygotowania do „zwiniecia” Saaba
=====================

Za Saabunited. Wypowiada sie tam czasem  Christopher Johnston, Merbanco.
W skrocie: negocjacje z Merbanco & partnerami z jednej , GM z drugiej trwaja od 7 ! miesiecy. ( Bez krzyku ).
To jest ” Swiatelko w tunelu ” i wspaniala wiadomosc na swieta. Trzymamy kciuki.

1.
„From Christopher Johnston, CEO of Merbanco and one of the bidders to acquire Saab Automobile, a Christmas eve update on the Saab sale situation:

We are patiently making progress and have considered and agreed to everything we have been asked. All of our Sweden and Management partners, and the Swedish Government, have been a big help. All along, we have believed our skills are a good fit for Saab and Saab for us. We have learned a ton over the past 7 months and I can’t imagine someone trying to learn what we know in a matter of weeks. We are comfortable with GM deciding on their timetable.”

2. From CJ:
„All: Thanks for the encouragement and well wishes. It is Christmas morning here, not yet light. A quiet house is about to come to life.

It is a quiet time for Saab around the Holidays. Maybe this is good as it allows everyone involved a chance to pause, catch their breath, and think. We have had to look inward ourselves as we weren’t at our best early on.

Tim Rokka and SaabKen: If we are successful (and there are no assurances), we would consider working with both Spyker and Koenigsegg in some manner going forward if they were interested.

Cowboy Up!

Dodaj komentarz