Saab + Volvo. Możliwa współpraca


Samodzielność Saaba jako marki staje się coraz bardziej widoczna. Pierwszym znaczącym aliansem stało się podpisanie umowy z BMW. Dzisiejszy szwedzki Dagens Industri przynosi wiadomość o realnej współpracy pomiędzy Saab Automobile AB a Volvo Personvagnar AB. Jan Åke Jonsson jest autorem konceptu, wg którego produkcja kabrioletów  Saaba odbywałaby się w fabryce Volvo w Uddevala. Fabryka , w której produkuje się Volvo C70 , moze produkować ca 40.000 samochodów rocznie. Sprzedaż  C70 wynosi obecnie ok. 21.000 rocznie wiec albo inni „dopełnią” pozostałość, albo fabryka moze zostać zamknięta. Obie firmy prowadza wiec rozmowy o uruchomieniu w Uddevala  produkcji kabrioletów  Saab 9-3.

___________________

Kilka dni temu pisałem o współpracy Saab -AAM. Od 2007 roku w największej tajemnicy inżynierowie Saaba pracowali nad dodatkowym elektrycznym napędem na tylne kola jako  alternatywie dla tradycyjnych mechanicznych napędów czterokołowych.

Wg ocen inżynierów- konstruktorów rozwiązanie zaprezentowane  wyżej jest równie przełomowe jak turbo . Niemal wszyscy producenci samochodów oferują dzisiaj samochody z napędem an cztery kola. Duza część z nich opiera się na rozwiązaniach  firmy Haldex. To rozwiazanie powoduje jednak zwiekszenie wagi o ca 100 kg oraz zwieksza zużycie paliwa o ca 10%.

Konstrukcja   inżynierów Saab jest lżejsze – wazy ca 60 kg, reaguje szybciej niż mechaniczne = zwiększenie bezpieczeństwa, zmniejsza zużycie paliwa o ca 15 % oraz pozwala na indywidualny rozdział momentu obrotowego na każdym kole.

Planowane jest zastosowanie  nowatorskiego rozwiązania w  nowym Saabie 9-3. Poza tym zostanie ono  zastosowane w ramach testów w nowych   ePower 9-3 kombi

Alians z American Axle otwiera przed Saabem rynek światowy.

Źródło: Ny Teknik

______________________

Komentarze 3

  1. A z tego, co czytamy – wygląda na to, że technologicznie SAAB idzie do przodu niesamowicie. Nie zdziwię się, jeżeli się okaże, że SAAB wprowadzi jako pierwszy rzeczywiście realny napęd alternatywny do benzynowego i będzie on rzeczywiście pro ekologiczny.
    Szwedzi o ile wiem maja na tym punkcie delikatnie mówiąc hopla.

  2. W sumie to nic innego jak elektryczna transmisja napedu na tylne kola, w sumie pomysl tak banalny ze az genialny 😉

    • Wszystkie epokowe wynalazki są tak proste, ze aż dziw, ze przez wieki/lata nikt na nie nie wpadał. Az się znajduje taki jeden idący pod prąd…

Dodaj komentarz