Samodzielność Saaba jako marki staje się coraz bardziej widoczna. Pierwszym znaczącym aliansem stało się podpisanie umowy z BMW. Dzisiejszy szwedzki Dagens Industri przynosi wiadomość o realnej współpracy pomiędzy Saab Automobile AB a Volvo Personvagnar AB. Jan Åke Jonsson jest autorem konceptu, wg którego produkcja kabrioletów Saaba odbywałaby się w fabryce Volvo w Uddevala. Fabryka , w której produkuje się Volvo C70 , moze produkować ca 40.000 samochodów rocznie. Sprzedaż C70 wynosi obecnie ok. 21.000 rocznie wiec albo inni „dopełnią” pozostałość, albo fabryka moze zostać zamknięta. Obie firmy prowadza wiec rozmowy o uruchomieniu w Uddevala produkcji kabrioletów Saab 9-3.
Kilka dni temu pisałem o współpracy Saab -AAM. Od 2007 roku w największej tajemnicy inżynierowie Saaba pracowali nad dodatkowym elektrycznym napędem na tylne kola jako alternatywie dla tradycyjnych mechanicznych napędów czterokołowych.
Wg ocen inżynierów- konstruktorów rozwiązanie zaprezentowane wyżej jest równie przełomowe jak turbo . Niemal wszyscy producenci samochodów oferują dzisiaj samochody z napędem an cztery kola. Duza część z nich opiera się na rozwiązaniach firmy Haldex. To rozwiazanie powoduje jednak zwiekszenie wagi o ca 100 kg oraz zwieksza zużycie paliwa o ca 10%.
Konstrukcja inżynierów Saab jest lżejsze – wazy ca 60 kg, reaguje szybciej niż mechaniczne = zwiększenie bezpieczeństwa, zmniejsza zużycie paliwa o ca 15 % oraz pozwala na indywidualny rozdział momentu obrotowego na każdym kole.
Planowane jest zastosowanie nowatorskiego rozwiązania w nowym Saabie 9-3. Poza tym zostanie ono zastosowane w ramach testów w nowych ePower 9-3 kombi
Alians z American Axle otwiera przed Saabem rynek światowy.
Źródło: Ny Teknik
______________________
Filed under: Aktywnosci, nowy 9-3 |
A z tego, co czytamy – wygląda na to, że technologicznie SAAB idzie do przodu niesamowicie. Nie zdziwię się, jeżeli się okaże, że SAAB wprowadzi jako pierwszy rzeczywiście realny napęd alternatywny do benzynowego i będzie on rzeczywiście pro ekologiczny.
Szwedzi o ile wiem maja na tym punkcie delikatnie mówiąc hopla.
W sumie to nic innego jak elektryczna transmisja napedu na tylne kola, w sumie pomysl tak banalny ze az genialny 😉
Wszystkie epokowe wynalazki są tak proste, ze aż dziw, ze przez wieki/lata nikt na nie nie wpadał. Az się znajduje taki jeden idący pod prąd…