Zegnam się z wszystkimi wiernymi P.T. „Pilotami” Saabow


Moja przygodę z Saabem zacząłem kilkanaście lat temu. Przez dłuższy czas bylem tez aktywnym członkiem jednego z forów poświęconych Saabowi. W czasach, gdy los Saaba był zagrożony, gdy GM właściwie skazał Saab na zagładę i rozpoczęła się  walka o uratowanie marki, na bieżąco informowałem o różnych działaniach i wydarzeniach związanych z Saabem, negocjacjami i wszystkim, co było ważne lub mniej ważne. Myślę, ze przyczyniłem się w znacznym stopniu do rozbudzenia czy podtrzymania solidarności z Saabem. Najpierw na forum klubowym, później bylem chyba jedna z głównych osób, które rok temu doprowadziły do Saab Support Convoy w Polsce.  17 stycznia 2010 roku w Warszawie, Poznaniu i Lodzi  spotkało się   ponad 300 Saabow i ponad 500 osób wzięło udział  w trzecim co do wielkości konwoju, ( po Szwecji i Holandii)  ,  – Saab Support Convoy –  manifestacji ogólnoświatowej solidarności z Saabem.

Save Saab było hasłem przewodnim  konwoju  a manifestacja światowa właścicieli Saabow – evenement wierności marce –  wspomagała Viktora Mullera ze Spyker Cars oraz Jana Åke Jonssona i zaloge Saab Automobile AB w negocjacjach z GM.

Jestem dumny z tego osiągnięcia i naszego oraz mojego w nim udziału. Agresja kilku członków zarządu SKP wobec mnie i kilku innych osób, nomen omen tez aktywnych organizatorów SSC,  sprawiła, ze kontynuacja moich działań informacyjnych stal się ten blog. Na bieżąco informowałem o kolejnych ważnych etapach  w historii Saab Revival.  Współpracowałem blisko z Saabunited , najbardziej znaczącym blogiem saabowskim na świecie. Kilkanaście razy bylem pierwszym informującym świat bloggerów o ważnych wydarzeniach Saabowskich.  Ergo P.T. czytelnicy bloga byli pierwszymi poinformowanymi  na  swiecie. : )

Napisałem łącznie 205 postów, największa dzienna liczba ” pilotów ”  osiągnęła 1084 osoby.  Średnio czytało  bloga dziennie ca 200 osób.  W sierpniu tragedia osobista sprawiła, ze blog przestał być  ważną częścią mojego życia.  Zycie już dla mnie nie jest takie same jak wcześniej.  Zawiesiłem bloga, nie miałem siły zajmować się innymi rzeczami i sprawami.

Dzisiaj, z poczatkiem roku 2011, postanowiłem zakończyć bloga. Bedzie on jeszcze istniał w przestrzeni wirtualnej, lecz już bez moich wpisów. Sa inne źródła informacji, media polskie zaczęły bardziej rzeczowo pisać o Saabie, powstała nowa mini społeczność właścicieli Saab-a –  Saabturbo,pl ,  o zdecydowanie zdrowszej strukturze i zasadach, aniżeli rządzony przez kilka osób i niereformowalny klub SKP .   Saabturbo.pl na Forum lub na Facebooku zamieszcza informacje o nowościach dotyczących Saaba.  Jest tez klub Saab Gt, aktywne grono miłośników starszych modeli Saaba.To dzięki temu klubowi gościł w Polsce legenda Saaba, sławny rajdowiec Eric Carlsson,  ” Mr. Saab himself ”

W każdym razie Saab jako marka istnieje nadal.  Produkcja za rok 2010 wyniosła 32048, sprzedaż 31696 sztuk nowych Saabów. ( W Polsce ok. 50 sztuk, razem z dealerskimi .)  Na razie jest to niewielka liczba, ale w roku 2009, kiedy wlasciwie Saab byl „zamykany”,  wyprodukowano zaledwie 20950 sztuk .

Plany sprzedażowe zakładają wzrost do  120.000 samochodów  rocznie i wydaja się  być realistyczne. Nowe modele są w zaawansowanym przygotowaniu, wiec  jest nadzieja, ze Saab będzie żył, czego  i marce,  i wszystkim miłośnikom Saaba życzę serdecznie.

Dziękuję, ze byliście ze mną….

_____________

Dnia 16 stycznia, w rocznice Saab Support Convoy,  grupka miłośników i pilotów  Saab-a  z klubu SaabTurbo.pl postanowiła spotkać się na Torwarze, miejscu startu SSC w Warszawie. Przejada w mini-konwoju duzy fragment trasy konwoju SSC  z dnia 17 stycznia 2010.  Zapraszają wszystkich chętnych. Ja tez tam będę 😀

Ci, którzy chcieliby  zachować wspomnienia, mogą sobie wydrukować kalendarz Saab Support Convoy.

______________

Tradycyjnie zakończę bloga video.

Blues Erica Claptona „Layala „ma dla mnie osobiste znaczenie.

_______________

i jeszcze jedno  bardzo osobiste  video :

Blessed be Your Name – Soul Connection,  dedykuje Mojej Zmarłej Corce.

Komentarzy 12

  1. Nic nie wiedziałem, tak bardzo mi przykro…

  2. AIR, odcisnąłeś trwały ślad w życiu naszej minispołeczności saabowej. Na wspomnianym Forum ciągle jest mnóstwo Twych cennych wątków i postów. O Twej roli i aktywności w czasach przed- i pokonwojowych wiedzą wszyscy.
    Dziękuję Ci za tamte czasy, dziękuję za bloga, ufam, że jeszcze nie raz zaznaczysz swą obecność w życiu miłośników JSM…
    Pozdrawiam serdecznie – ReM

  3. Pozdrawiam Cię i żałuję, że zabraknie Twoich konkretnych informacji o tym co się dzieje z Saabem.

  4. Wielka szkoda bo ten blog był bardzo fajnie prowadzony. W moim imieniu chciałem Ci podziękować za całe zaangażowanie w SAABowej społeczności. Co do SKP to sam się już zniechęcam do tego forum.
    Powodzenia AIR.

    Pozdrawiam SAABolubnie, Dool

  5. Śmierć syna,córki to niewyobrażalna tragedia…
    Dziękuję za Twoje zaangażowanie,entuzjazm,pasję!
    Dziękuję!

  6. Szkoda że nie będziesz już pisał, Twój blog był najrzetelniejszym źródłem informacji w tych niezbyt przyjemnych dla nas chwilach. Na pewno nam będzie tego brakować. Mam nadzieję że z czasem zmienisz zdanie. Oczywiście doskonale rozumiem powody za tym stojące i nie mam o nic pretensji. Jestem z Tobą AIR, podobnie jak wielu innych czytelników tego bloga. Zatem nie mówię „zegnaj, tylko do widzenia 🙂

Dodaj komentarz