SAAB – Changing perspectives


Po podpisaniu  umowy kupna sprzedazy Victor Muller i JAJ  udzielili  wywiadu Svenska Dagbladet i innym dziennikom szwedzkim.   Glowne tezy:

1. Produkcja startuje za dwa-trzy tygodnie. Na razie nie mamy materiału na budowę ani 9-5, ani 9-3 cabrio. Musimy szybko wznowić  dostawy i produkcje.

2. Bedziemy chcieli  wejść na nowe rynki. Jak powiedział m.in. Vladimir Antonov, Rosja i Ukraina mogą się stać naszymi nowymi rynkami zbytu i moze nawet produkcji. Te plany moga zostać zrealizowane, jeśli GM zgodzi się na Antonova jako akcjonariusza. Tak, to Antonov  poprzez należące do niego banki udzielil  nam pożyczek na sfinansowanie  zakupu.

3. VM ma rowniez plany związane z rynkiem chińskim. Bliska współpraca z BAIC, która to firma kupiła przeciez  linie starej 9-5 oraz  część 9-3, moze  otworzyć  rynek dla SAABa.

4. Zgłosili się do nas inwestorzy z innych  krajów. Mogę  powiedzieć, ze  Indie są poważnym rynkiem  przyszłościowym dla SAAB-a.

5. Oprócz już  gotowych 9-5 i 9-4 X pracujemy nad  nowymi modelami. Mogę pokazać nowe projekty, jak  np. 9-1.Ten model nie jest jednak umieszczony w nowym planie biznesowym.  (VM pokazał  szkice,a le niestety, zdjęć jeszcze nie ma- AIR)

6.Musimy odbudować siec sprzedaży, uruchomić na nowa cala siec dostawcza, siec warsztatowa. Czeka nas naprawdę dużo pracy.Musimy przygotować  kampanie nowego 9-5. Trwają prace nad nowym 9-3.  Będziemy  budować SAAB-SAABy. Nie GM-SAABy. Nasi klienci musza wiedzieć, ze kupują SAABa. Marka została w znacznym stopniu  zdeprecjonowana. Chcemy przywrócić SAABa do życia jak najszybciej.

Dodam za Swade, Saabunited.com.

Victor Muller i JAJ wielokrotnie podkreślali i podkreślają w swych wystąpieniach  wsparcie, jakie SAAB i oni otrzymali od World SAAB Community. I nie byly to czcze słowa. Mamy swiadomosc, czego i my dokonaliśmy w Warszawie.

Dla  urozmaicenia:

Bill Laswell , Alsema dub

Bill Laswell,  Beyond the Zero

Komentarzy 5

  1. Wbrew „smutnym glosom ” o fatalnym stanie – częściowo prawdziwym- sieci dealerskiej w Polsce, jestem przekonany, ze kiedy tylko pojawia się nowe Saaby, siec zacznie się błyskawicznie odradzać. Za cały rok 2009 sprzedano ca 20.000 SAABow – na świecie. Ok, mało, ale to była „marka” zamykana.Plany na 2010- ca 40-50.000, na 2011 – ca 80.000, od 2012 -100.000 rocznie. Obecnie, kiedy dostawcy części i komponentów do SAABa wycofują wypowiedzenia,kiedy przygotowują się do nowych dostaw, również dealerzy będą liczyć, liczyć i liczyć, w jakim momencie będzie się opłacało wrócić do intensywnej sprzedaży. Jeśli znikną jedni, pojawia się drudzy. To chyba zrozumiale i logiczne.Biznes nie znosi próżni.

    • Jakoś nie kojarzę, żeby w Polsce były firmy dealerskie zajmujące się tylko marką Saab. Dealerzy mieli Saaba przy okazji i nie podejrzewam, żeby kłopoty firmy Saab w ubiegłym roku wpłynęły znacząco na ich obroty. Raczej spodziewałbym się zwiększonego zainteresowania nowymi możliwościami z ich strony. Myślę, że Viggen mógłby wrócić do sieci Saaba (było im niezręcznie sprzedawać pod jednym dachem Saaba Made by GM i auta Chryslera). Podejrzewam, że Griffin też zaangażuje się na nowo w sprzedaż Saabów (rozmawiałem kiedyś z szefem i był bardzo zniesmaczony tym co GM zrobił z marką).
      Co mogli by zrobić polscy delerzy dla rozwoju marki w Polsce? Na przykład wynegocjować i zaoferować na polskim rynku sensowne ceny na części zamienne do starszych modeli Saaba. Wydaje mi się, że tym co zniechęca ludzi do posiadania Saaba jest to, że gdy auto zaczyna się psuć po gwarancji….. Zamienników jest „na lekarstwo” (Pracuję w branży części zamiennych i stwierdzam to stanowczo). Przy udziałach Saaba w globalnej sprzedaży samochodów nigdy nie będzie opłacalne dla producentów zamienników uruchamianie produkcji części do Saabów. Jeśli przyszły Saab Polska zrozumie to i zacznie sprzedawać części i serwisować starsze auta w normalnych cenach to mogą zrobić wiele dla rozwoju marki w Polsce. Na dzień dzisiejszy kupując nowego Saaba trzeba mieć świadomość szybkiej utraty wartości spowodowanej między innymi tym, że potencjalny nabywca używanego samochodu nie zapłaci za dużo za samochód „drogi w eksploatacji). Producentów samochodów stać na sprzedaż części taniej niż robią to obecnie. Skoda kupowała świece Championa 2 razy taniej niż niezależni importerzy w Polsce a sprzedawała 2 razy drożej (za to w niewielkich ilościach). Jakby ktoś w przyszłym Saab Polska zrozumiał to naprawdę przyczyniłby się do wzrostu zaufania do marki. Niemożliwe? Dlaczego nie? Odkąd właścicielem Saaba jest firma zatrudniająca stu kilkudziesięciu pracowników wszystko jest możliwe.

  2. Brawo AIR za niezłomne propogowanie marki SAAB!… i odnośniki do Billa Laswella,którego mocno poważam 🙂
    Pozdrawiam i czekam na dalsze saabowiadomości.

  3. Ja się zastanawiam, czy wejście na rynek chiński – po kupnie „starych” linii 9-3 i 9-5 to dobry pomysł… Czy Saab nie będzie się zachowywał „schizofreniczne” konkurując z – jakby nie patrzeć- własnymi(ale nowymi w Chinach) modelami. Mnie wydaje się że nieco za wcześnie na Chiny. Wiem, że potrzebują teraz dużego, nowego rynku zbytu żeby stanąć na nogi, więc może skierować się na Indie?
    Ale co ja, maluczki, tam wiem…

  4. Tak się słada, że też wierzę, co tam wierzę jestem pewien, że będzie dobrze a dlaczego? Nie dlatego, że Chiny. Dlatego, że myślą o mega rynku w Rosji. To, że Moskwa jest jednym z najdroższych miast na świecie coś mówi. Tam się zadomowić i… się ma te kilkadziesiąt tysięcy sprzedaży rocznie. Nawet chętnie bym tam mógł pracować. Język – trochę pamiętam, trochę przypomnę, trochę się nauczę.
    Kwestia marketingu.
    Jak to w pewnym Polskim filmie było powiedziane: Jak zrobić rzeczy niemożliwe? – trzeba je zlecić tym, którzy o tym nie wiedzą. Przyjdą i zrobią.

Dodaj odpowiedź do kubag Anuluj pisanie odpowiedzi